Red Bull: Halo ještě není připraveno. Haas souhlasí

“Nejsem proti, ale Halo není komplexním řešením,” tvrdí technický guru Red Bullu Adrian Newey. Haas se přidává a společně s Red Bullem požaduje odložení na sezonu 2018. FIA počínaje sezonou 2017 plánuje zavedení ochrany kokpitu, reálně přichází v úvahu systém Halo. Konečné rozhodnutí by mělo padnout do konce července, ale zatím tento systém nenachází další…

1 Štítky: Haas Halo Red Bull Zveřejněno 16. 07 2016 — Marie Tomšíková

“Nejsem proti, ale Halo není komplexním řešením,” tvrdí technický guru Red Bullu Adrian Newey. Haas se přidává a společně s Red Bullem požaduje odložení na sezonu 2018.

FIA počínaje sezonou 2017 plánuje zavedení ochrany kokpitu, reálně přichází v úvahu systém Halo. Konečné rozhodnutí by mělo padnout do konce července, ale zatím tento systém nenachází další podporu. Šéfové stájí Red Bull a Haas požadují odložení o rok. Sebastian Vettel, který s Halo absolvoval několik testů, má výhrady k omezenému výhledu.

Adrian Newey není proti zavedení systému ochrany hlavy pilota, ale trvá na tom, že současný návrh není ideální.

“Aerodynamický design nemá tak velký vliv. Věřím, že na tom musíme ještě zapracovat. Máme různé varianty. Jedna z věcí, kterou bychom mohli řešit okamžitě, je upevnění kol. V tomto směru jsme udělali velký krok vpřed, ale stále to není stoprocentní. Pořád se stává, že kolo se kompletně utrhne, a to nejen ve formuli 1, ale i v nižších sériích.

Myslím, že na tom musíme ještě pracovat. Ne všechny nehody jsou způsobeny utrženým kolem, proto tento systém nevyřeší úplně vše. Můžeme debatovat o tom, zda jednodušší řešení Halo, otevřené Canopy, nebo uzavřené Canopy. Je to těžké. Myslím, že Halo by někdy pomohlo, ale není to komplexní řešení. Musíme pokračovat v práci,” vysvětlil Newey.

Před časem svůj názor na Halo poskytl šéf Red Bullu. Christian Horner nesouhlasí se zavedením tohoto systému v roce 2017 a požaduje odložení. Šéf Haasu Günther Steiner souhlasí. “Nejsem ve Strategické skupině, takže o tom nemůžu hlasovat, ale můj názor je pořád stejný. Myslím, že absolutně všichni chceme bezpečnost, ale piloti si vybrali tento sport dobrovolně. Něco se může stát, všichni to ví.

Myslím, že monoposty jsou docela bezpečné, ale nikdy nebudou dost bezpečné. Podívejte se na první část kvalifikace v Rakousku. Tři piloti byli potrestáni na dvojitých žlutých obrubnících. Uznali, že to neměli dělat. Nasadíte Halo, ale pilot sám se rozhodne, zda bude v bezpečí, nebo ne, protože chce jet rychle. Když nasadíte Halo neznamená to, že si pilot může říct: ‘Jsem v bezpečí a můžu si dělat, co chci.’

Chcete být v bezpečí, ale nikdy to nebude stoprocentní. Nikdo to nemá rád, ale myslím, že riziko je součástí tohoto sportu. Není to velké nebezpečí, ale stejně je těžké o tom rozhodovat. Spoustu lidí říká, že to není připravené, nebo podobné věci. Jsou to dobré připomínky. Je to připravené? Vettel řekl, že nemá dobrý výhled, nevím, co si myslí Red Bull. Možná, že Pierre Gasly není připravený o tom rozhodnout. Potřebujete Daniela Ricciarda, nebo někoho, kdo má zkušenosti s monopostem formule 1. Myslím, že to je dobré zdržování,” komentoval Günther Steiner.

Čtěte dále: Red Bull bojuje proti Halo, cílem je odložení na sezonu 2018

Pierre Gasly během sezonních testů na Silverstone

Pierre Gasly během sezonních testů na Silverstone

Diskuse k článku

Napsat komentář