Na co se těšit?

Přehled změn v pravidlech pro rok 2016

3 Štítky: Pravidla Zveřejněno 9. 12 2015 — Lukáš Štěrovský

Změny v pravidlech pro příští rok zahrnují hned několik oblastí. Od pneumatik, přes virtuální safety car až po uzavření továren během letní pauzy. Co nás tedy v nadcházející sezóně čeká a nemine?

Mezinárodní automobilová federace zveřejnila sportovní regule pro rok 2016, které zahrnují i poměrně velké změny ohledně používání pneumatik, jak jsme informovali zde.

FIA ve snaze vytvořit větší prostor pro Pirelli, a tím pádem umožnit rozsáhlejší testování pneumatik pro sezónu 2017, může uspořádat až šest dvoudenních testů během sezóny, avšak pouze za účelem vyzkoušení pneumatik dodaných týmům společností Pirelli.

Příští rok zřejmě dojde ke zpřísnění trestů za opuštění trati. Pravidla uvádějí, že pilot se musí maximálně vynasnažit, aby za všech okolností využil pouze trať, kterou nesmí záměrně opustit bez ospravedlnitelného důvodu – což se v minulosti ne vždy dodržovalo. Teď by měl nastat opak.

Piloti, kteří způsobí vyjetí do dalšího zavádějícího kola, budou muset startovat z boxové uličky. Pokud bude závod pokračovat po předchozím přerušení, jezdcům bude dovoleno předjíždět za safety carem, aby získali svoji původní startovní pozici, kromě situace, když byli v boxu přesunuti do pomalého pruhu (například za účelem provedení oprav na autě).

Další změna se týká celého závodního víkendu. Virtuální safety car nyní může být použit vyjma závodů také během tréninků a kvalifikací.

Pozornosti neunikly ani tolik diskutované motory. Nové znění pravidel je následující: „Každý výrobce, který si homologoval pohodnou jednotku v rozmezí let 2014 – 2020, může požádat FIA, aby zákaznický tým mohl používat takový motor stejné specifikace, bez toho aniž by musel znova procházet procesem homologace.“

Ke zlepšení by mělo dojít také v oblasti sběru dat při nehodách. Pomůže speciální vysokorychlostní kamera, která bude muset být používaná na každém voze a v každé fázi víkendu, a to i během testování. Řidiči budou nosit speciální ušní měřiče zrychlení pro zjištění přesné síly, která na jezdce působí.

Rovněž budou rozšířeny zákazy nočních prací jednotlivých týmů, a to podle potřeby, ale současně tak, aby nikdy nepřesáhly limit devíti hodin. Letní uzavření továren bylo sníženo ze dvou týdnů na třináct dní v případě, že časové období mezi dvěma závody klesne ze čtyřiadvaceti dní na sedmnáct, což potenciálně snižuje letní pauzu.

Další velké změny, hlavně v oblasti vzhledu samotných monopostů, se očekávají pro sezónu 2017.

Diskuse k článku

Napsat komentář