Pohled na finance F1: Kolik například stojí monopost?

Na prvním místě žebříčku priorit F1 jsou Peníze, peníze, peníze. Pak dlouho nic a pak další peníze. To není nic nového, ale určitě by vás zajímaly konkrétní hodnoty. Obecně respektovaná agentura Raconteur se zabývá marketingovou i finanční analýzou trhu a své výsledky publikuje v renomovaných médiích, jako jsou například The Times nebo The Sunday Times. Zpráva Raconteur připomíná, že…

Štítky: Finance Zveřejněno 12. 03 2016 — GPF1.cz

Na prvním místě žebříčku priorit F1 jsou Peníze, peníze, peníze. Pak dlouho nic a pak další peníze. To není nic nového, ale určitě by vás zajímaly konkrétní hodnoty. Obecně respektovaná agentura Raconteur se zabývá marketingovou i finanční analýzou trhu a své výsledky publikuje v renomovaných médiích, jako jsou například The Times nebo The Sunday Times.

Zpráva Raconteur připomíná, že v současné době má F1 na 425 milionů fanoušků po celém světě. Průmysl zaměstnává na 50 tisíc lidí ve 30 zemích.

V letech 2000 až 2014 formule 1 vydělala 18 miliard dolarů. Za sezonu 2014 šampionát utržil 1,8 miliardy dolarů (43,6 miliardy korun) se ziskem 519,8 milionu dolarů (12,6 miliardy korun).

Týmy F1 dohromady za rok 2015 utratily 2,4 miliardy dolarů. Součástí výdajů jsou i výplaty jezdců. Sebastian Vettel nebo Lewis Hamilton si přišli na 40 milionů dolarů, Fernando Alonso na 30 milionů.

Průměrné náklady na výrobu jednoho auta jsou asi 11 milionů dolarů (267 milionů korun). Z toho jenom motory stojí polovinu!

Sponzoři, kterých je v F1 na tři stovky, na rozpočet týmů přispívají 40 procenty hromadnou částkou 1,5 miliardy korun. Na titulárním obrázku výše si lze prohlédnout, na kolik přijdou ceny jednotlivých míst na monopostu F1.

Na odměnách (prize money) si týmy přijdou k 863 milionům dolarů za rok 2014. Ale samotné Ferrari ukrojilo největší porci: 164 mil. $.

Kdybyste si chtěli koupit práva na F1? Podle odhadu byste si museli připravit 10 miliard dolarů.

Čtěte dále: Jsou platy jezdců přehnané? Osobnosti padoku se neshodnou

Z hlediska reklamy je jedním z nejdražších prvků zadní křídlo monopostu

Z hlediska reklamy je jedním z nejdražších prvků zadní křídlo monopostu

Diskuse k článku

Napsat komentář