Nové obrubníky v Rakousku se nesetkaly s oblibou pilotů, jsou prý “hloupé”

FIA nasadila na Red Bull Ring nové obrubníky, které by měly zabránit porušování limitů trati, ale úpravy se nesetkaly s velkou oblibou u pilotů. Marcus Ericsson je po čtvrteční prohlídce označil za “hloupé”. Podobného názoru je také Pascal Wehrlein. Dodržování limitů trati bylo v Rakousku v uplynulých dvou sezonách velký problém. Ve snaze zabránit pilotům…

2 Štítky: GP Rakouska Zveřejněno 30. 06 2016 — Marie Tomšíková

FIA nasadila na Red Bull Ring nové obrubníky, které by měly zabránit porušování limitů trati, ale úpravy se nesetkaly s velkou oblibou u pilotů. Marcus Ericsson je po čtvrteční prohlídce označil za “hloupé”. Podobného názoru je také Pascal Wehrlein.

Dodržování limitů trati bylo v Rakousku v uplynulých dvou sezonách velký problém. Ve snaze zabránit pilotům porušovat tato pravidla byla upravena velká část obrubníků. V nájezdu do první, druhé, třetí, páté, osmé a na výjezdu ze třetí zatáčky byly nainstalovány 25 mm vysoké obrubníky. Na výjezdu z páté, šesté, sedmé, osmé a deváté zatáčky byly použity dvojité obrubníky o výšce 50 mm. Vrcholy první, druhé a deváté zatáčky jsou vybaveny 100 mm vysokými obrubníky po vzoru Abú Dhabi. Navíc za obrubníky byly nasazeny žluté “klobásy”.

Podle Marcuse Ericcsona tyto změny mohou pilotům způsobit značné komplikace. “Byli jsme se podívat na okruhu a myslím, že to vypadá trochu hloupě. Proč prostě nedají obrubník a za něj trávu? Nechápu, proč museli dělat obrubník, pak další obrubník a za ním extra obrubník. Uvidíme zítra, kolik obrubníků budeme moci použít, ale myslím, že budeme diskutovat o limitech tratě.

Je to jeden z nejkratších okruhů v kalendáři, takže každá setina navíc udělá hodně. Při kvalifikaci to bude opravdu těsné, a to znamená, že budeme muset využít každý kousek okruhu. Jsem si jistý, že zítřek bude o hledání limitů. Nejsem fanoušek této diskuze,” řekl pilot Sauberu.

Na stejné téma se vyjádřil i Pascal Wehrlein, který se obává častých výletů mimo trať. “První dvě zatáčky se snažíte projet co nejvíce ze široka, ale viděl jsem, že tam dali nějaké podivné žluté obrubníky. Nejsem si jistý, jestli to bude fungovat. Samozřejmě, že je nebudeme úmyslně přejíždět, ale pokud se to stane, tak dojde k poškození vozu, tím jsem si jistý. Poslední a předposlední zatáčku projíždíme rychlostí přes 180 km/h,” komentoval Wehrlein.

Čtěte dále: Video: Historický onboard – poslední Velká cena Rakouska na původní trati

Diskuse k článku

Napsat komentář