Mercedes vyřešil potíže s jezdci. Hamilton a Rosberg spolu mohou závodit

Piloti Mercedesu spolu letos budou moci bojovat přímo na závodní dráze, Mercedes se do jejich vztahu nechce vměšovat. Prohlásil to šéf týmu Toto Wolff. Těsně před startem šampionátu, který by měl být hlavně bojem mezi dvěma týmy – Mercedesem a Ferrari –, německá stáj přišla se zajímavým prohlášením: její jezdci budou mít ve vzájemných soubojích…

1 Štítky: Lewis Hamilton Mercedes Nico Rosberg Toto Wolff Zveřejněno 11. 03 2016 — Lukáš Štěrovský

Piloti Mercedesu spolu letos budou moci bojovat přímo na závodní dráze, Mercedes se do jejich vztahu nechce vměšovat. Prohlásil to šéf týmu Toto Wolff.

Těsně před startem šampionátu, který by měl být hlavně bojem mezi dvěma týmy – Mercedesem a Ferrari –, německá stáj přišla se zajímavým prohlášením: její jezdci budou mít ve vzájemných soubojích více volnosti.

Mercedes se zřejmě chce poučit z minulého ročníku, kdy nálada mezi Rosbergem a Hamiltonem měla k ideálu daleko. Namísto omezování strategií, ujasňování toho, co piloti mohou a nemohou dělat, chce tým Stříbrných šípů nastavit jasnou taktiku už na počátku roku. A právě ta měla být postavena na větší volnosti řidičů, jak potvrdil Toto Wolff.

„Snížili jsme to, co jsme vyžadovali a dělali v minulém roce. Když jsme před sezonou 2013 začali projekt, bylo zde spoustu tlaku na tým s ohledem na to, aby získával výsledky a vyhrával závody. To jsme zvládli. V roce 2014 jsme vyhráli šampionát a v dalším roce potvrdili, že to nebyl ojedinělý úspěch.

Kvůli omezení rizika jsme pracovali v určitém rámci. Někdy to funguje, někdy ne. Dostali jsme několik zajímavých lekcí a zlepšili se jako organizace. S Nikem a Lewisem jsme dohromady několik let a funguje to celkem dobře. Takže to dlužíme jim i formuli 1, nechat je závodit. Pro tým to bude trochu složitější, ale je to absolutně nezbytné,“ říká šéf německé stáje.

Přestože by volnost mezi Hamiltonem a Rosbergem mohla znamenat větší šanci pro Ferrari, Wolff je jiného názoru. „Zmenšujeme rámec, pravidla, protože jsme více spokojení s naší prací. Máme respekt k individualitám. Nebojím se, že to bude jiné než minulý rok. Pomohou nám pravidla, protože inženýrství je značně omezeno.

Snížily se možnosti ohledně poskytování rad o strategii, pneumatikách či řízení vozu. Takže je to teď víceméně na jezdcích. To je velmi dobré pro sport. Klade to více tlaku a přináší nová úskalí řidičům. Naše role se novými pravidly s omezenou komunikací poněkud upozadila. To odpovídá naší strategii nechat jezdce bojovat spolu na trati,“ dodal Toto Wolff.

Čtěte dále: Doplatí Hamilton na zhýralý životní styl? Experti se neshodnou

Šéf týmu Toto Wolff se neobává, že by volnost jeho jezdců, kterou letos budou mít, znamenala větší šanci ohrožení ze strany Ferrari

Šéf týmu Toto Wolff se neobává, že by volnost jeho jezdců, kterou letos budou mít, znamenala větší šanci pro soupeře

Diskuse k článku

Napsat komentář