Dost bylo špatných startů! Mercedes pracuje na nové spojce

Tým Mercedes si posvítí na špatné starty svých jezdců. Nejde prý už jen o pouhou náhodu a k nápravě problému si Brackleyští přizvali i přidruženou společnost Daimler. Ta zhodnotí stav mechanických částí spojky předběžně označovaných za zdroj těchto potíží. Zaspali, proto nyní dohání ztrátu. Ne nikterak velkou, ale nebýt technických problémů Ferrari, možná by obrázek vypadal…

Štítky: Mercedes Toto Wolff Zveřejněno 5. 04 2016 — Josef Nekvinda

Tým Mercedes si posvítí na špatné starty svých jezdců. Nejde prý už jen o pouhou náhodu a k nápravě problému si Brackleyští přizvali i přidruženou společnost Daimler. Ta zhodnotí stav mechanických částí spojky předběžně označovaných za zdroj těchto potíží.

Zaspali, proto nyní dohání ztrátu. Ne nikterak velkou, ale nebýt technických problémů Ferrari, možná by obrázek vypadal zcela jinak. Řeč je pochopitelně o nepovedených startech Mercedesu, který se rozhodl podniknout kroky k nápravě. Hodlá totiž inovovat svou spojku, přičemž na pomoc si přizval mateřskou firmu Daimler.

Všechno totiž poukazuje na problémy s elektronikou spojky. S množstvím dat, která má nyní Mercedes k dispozici, dospěl Toto Wolff k prozatimnímu závěru, že se již nemůže jednat o náhodu, aby se oba jejich piloti na startu takto trápili. Jak v Austrálii, tak v Bahrajnu se Stříbrným šípům odlepit ze startovních slotů moc nechtělo.

„Přikláníme se spíše k možnosti, že jde o problém s hardware, který ovládá elektronika. To se nedá opravit ze závodu na závod, ale pracujeme na tom a snažíme se to vyřešit.

Budeme hodnotit způsoby, jakými spojky fungují, jak je kalibrovat, jak s nimi piloti zachází. To vše musí být optimalizováno. Spolupráce se společností Daimler je právě o optimalizaci těchto částí spojky, a to si vyžádá nějaký ten čas. Dokud nebudeme mít výsledky, nebudeme si ale jistí,“ nastínil řešení Toto Wolff.

Problém se ale zdá být mnohem složitější, neboť potíže obou pilotů nebyly identické. Kromě toho to vypadá, že v tuto chvíli je na tom vůz Lewise Hamiltona hůře, ale neexistuje pro to žádné rozumné vysvětlení.

„Myslím, že je to dílo náhody. Když se podíváte na Nikův start do zaváděcího kola v Bahrajnu, zařadil omylem druhý rychlostní stupeň. Všechno je tedy možné, a to byl i důvod změny pravidel. Od vysvětlení příčiny toho, proč poté byly naše starty průměrné, bych se raději prozatím distancoval,“ doplnil Wolff.

Čtěte dále: Rosberg jel na jistotu. Hamilton přiznal, že kontakt s Bottasem byl závodní incident

Po Bahrajnu už Toto Wolff nevěří na náhodu. Špatné starty musí mít svůj původ v technice

Diskuse k článku

Napsat komentář