Bortí se sny o rychlejších autech pro rok 2017?

Větší difuzor? Širší monoposty? Zrychlení o pět či více vteřin na kolo? Rok 2017 měl být pro formuli 1 převratem, jakýmsi restartem. S postupem času ale tyto plány uvadají a nakonec je pravděpodobné, že se dočkáme jen drobné evoluce současných vozů. Formule 1 měla být od roku 2017 zcela jiná. Vozy měly být nejrychlejší v historii.…

1 Štítky: F1 2017 Pravidla Zveřejněno 11. 01 2016 — Josef Nekvinda

Větší difuzor? Širší monoposty? Zrychlení o pět či více vteřin na kolo? Rok 2017 měl být pro formuli 1 převratem, jakýmsi restartem. S postupem času ale tyto plány uvadají a nakonec je pravděpodobné, že se dočkáme jen drobné evoluce současných vozů.

Formule 1 měla být od roku 2017 zcela jiná. Vozy měly být nejrychlejší v historii. Kdo ví ale, jak tomu nakonec bude. Zda nakonec i z těchto plánů nesejde, stejně jako tomu bylo v loňském roce s tankováním. Německý automobilový magazín Auto Motor und Sport na svých stránkách přišel s článkem, který osvětluje plánované změny a prezentuje je v tak trochu jiném světle než FIA.

Podle magazínu byla na posledním zasedání technické skupiny většina proti rozšíření šasi ze současných 140 centimetrů na 180. Navíc ani návrh zvětšení difuzoru na dvojnásobek ze současných 12,5 centimetrů nejspíše neprojde. Oba parametry tak buď doznají pouze nicotných změn nebo rovnou zůstanou na svých dosavadních rozměrech. Proč? Údajně kvůli obavám ze strany Mercedesu, kterému tento stav vyhovuje a je proti změnám, které by mohly ohrozit jeho dominanci.

„Změny pro rok 2017 nejsou nikterak velké na to, abychom viděli něco odlišného od toho, co tu máme nyní. Budeme mít o něco širší pneumatiky a o něco upravenou aerodynamiku. Žádné zásadní rozdíly,“ upozornil už před časem Adrian Newey, který se vždy ve změnách pravidel vyžíval.

Obavy ale nemá jen Mercedes. Enormní tlak totiž dělá vrásky i italským pneumatikářům. „Pirelli se obává obrovského tlaku vzduchu v pneumatikách, pakliže by vozy zrychlily o pět sekund, a poukázalo tak na možná bezpečnostní rizika. Nikdo to nechce,“ uvedl Michael Schmidt z německého magazínu.

Udržet se na čele, chce Mercedes za každou cenu

Udržet se na čele chce Mercedes za každou cenu. Změny pravidel se mu nelíbí, a proto možná ani nenastanou

Diskuse k článku

Napsat komentář