Zrušení “mini-DRS” mění rozložení sil, libuje si Red Bull
Red Bull má za to, že rozhodnutí FIA upřesnit pravidla ohledně pohyblivosti zadních křídel změnilo rozložení sil na čele startovního pole.
GP Ázerbájdžánu vyhrál Oscar Piastri s McLarenem. Britský tým na sebe upozornil nejen vítězstvím, ale také flexibilním zadním křídlem, které fungovalo na bázi “mini-DRS”. Od rychlosti přesahující 270 km/h se zadní křídlo začalo ohýbat.
FIA po prozkoumání následně uznala, že je takové zadní křídlo nevyhovující a McLaren byl nucen zadní křídlo upravit. Zatímco samotný McLaren tvrdí, že nutná změna neměla na jejich výkon žádný vliv, konkurenční Red Bull je přesvědčený o opaku.
“Malé detaily dělají rozdíl, zejména když jsou si vozy blíže,” řekl Christian Horner. “Jde o marginální výhodu. O tom je formule 1. Takže ano, vyplyne z toho nějaký rozdíl. Jak velký bude, se bude lišit okruh od okruhu.”
McLaren však není jediným týmem, který musel na zadním křídle provést změny. I to je jeden z důvodů, proč si šéf McLarenu Andrea Stella myslí, že nepůjde o nic výrazného: “Překvapilo mě, že je jen pár týmů, které musely úpravu zadního křídla provést. Naše zadní křídlo bylo upraveno po Baku poté, co nám FIA poskytla reference toho, co by chtěla vidět.”
“Z hlediska výkonu je to ale opravdu malá část. Žádný z výkonů, který jsme viděli, ať už lepší nebo horší, tím nebyl ovlivněn. A myslím si, že to takto nemá jen McLaren, ale všechny týmy, které byly požádány o úpravu zadního křídla,” dodal Stella.