Zpátky do minulosti: Jak Hamilton v roce 2012 tweetnul data z McLarenu
Na konci partnerství Lewise Hamiltona a McLarena to bylo mezi oběma stranami poněkud napjaté.
Svou veleúspěšnou kariéru ve Formuli 1 započal Lewis Hamilton se stájí McLaren. V letech 2007 až 2012 odjel za britskou stáj 110 závodů. V roce 2008 se stal mistrem svět už ve své druhé sezóně. Na tento úspěch se mu u stáje z Wokingu již navázat nepodařilo a jeho vztahy s týmem postupně chřadly.
Od roku 2010 byl týmovým kolegou Hamiltona mistr světa z roku 2009 Jenson Button. Hamilton byl bezpochyby rychlejším pilotem, nicméně Button byl pro změnu jakožto starší a zkušenější pilot emočně vyrovnanější.
Alespoň takto na duo Hamilton – Button vzpomíná Matt Bishop, tehdejší šéf komunikace McLarenu. Bishop se rozpovídal o konkrétním, kuriozním případu, který nastal po kvalifikaci na GP Belgie 2012. Hamilton se nedokázal smířit s tím, že zatímco jeho týmový kolega získal pole position, on skončil v kvalifikaci až osmý a reagoval tím, že na Twitteru sdílel fotografii s daty z telemetrie.
“Jenson má nové zadní křídlo, já mám staré, hlasovali jsme pro změnu, ale nevyšlo to, ztratil jsem 0,4 sekundy jen na rovince,” znělo v tweetu Lewise Hamiltona.
“Abych byl k Lewisovi spravedlivý, naši inženýři mě už soukromě informovali, že se shodují na tom, že Hamiltonovo nastavení s vyšším přítlakem pravděpodobně nebylo v celém kole tak rychlé jako Buttonova aerodynamická konfigurace s nižším přítlakem,” řekl Bishop. Tato nesrovnalost se na Lewisově straně garáže stala bolestivým bodem, ale špinavé prádlo tohoto druhu není v týmech F1 neobvyklé a jediným vhodným řešením je tiše, společně a především soukromě ho umýt.”
“Co se nedělá, je to, že se to pere na veřejnosti. A co hůř, Hamiltonův tweet odhalil důvěrné technické detaily o zrychlení, brzdění a výšce podvozku našich vozů. Spěchal jsem do Lewisova pokoje a zaklepal na dveře. Nikdo se neozýval. Nechal jsem je pár vteřin a pak je otevřel. Seděl na své pohovce s iPhonem v ruce.”
“Musíš smazat ten tweet,“ řekl jsem.
“Který tweet?” odpověděl mi.
“Víš který, ten, co ukazuje JBho telemetrii. Prosím, smaž ho hned.”
“Proč”
“Lewisi, poslouchej, prostě to smaž. Smaž to hned. Odhaluje to technické věci, o kterých moc dobře víš, že by se neměly zveřejňovat a proto porušuješ podmínky své smlouvy, když je odhaluješ. Vypadáš kvůli tomu i dost nezdvořile. Navíc se vsadím, že za minutu se sem naši inženýři vhrnou a budou na tebe křičet, abys to smazal. Nebyl bys raději, kdybych je mohl zastavit, až přijedou a říct jim: ‚Neboj se, smazal to.”
“Lewis si povzdechl, stiskl ‚smazat‘ a pak otočil obrazovku svého iPhonu směrem ke mně, aby mi ukázal, že to udělal.”
Později se ukázalo, že Hamilton nesdílel data z Buttonova vozu, ale omylem se jednalo o data ze simulátoru Olivera Turveyho, ačkoli Bishop se o této informaci dozvěděl až na letišti při odletu.