Změny v jezdeckých sestavách
Jen tři týmy pravděpodobně vstoupí do nové sezony s totožným jezdeckým složením oproti roku 2020, napříč startovním polem proběhlo celkem osm přestupů. Dvě stáje navíc kompletně změnily svůj název.
Ačkoliv na oficiální potvrzení si ještě musíme počkat, vypadá to, že Mercedes půjde do nového ročníku beze změn. Valtteri Bottas už má smlouvu podepsanou, u Lewise Hamiltona by to měla být jen formalita. Sedminásobný šampión chce přidat pátý titul v řadě, německá stáj útočí už na osmé po sobě jdoucí vítězství v mistrovství světa jezdců i Poháru konstruktérů.
Největší záhadou bylo dlouho to, kdo doplní v Red Bullu Maxe Verstappena. Mohl to nadále být Alex Albon, spekulovalo se i o Nicu Hülkenbergovi, nakonec však dostal důvěru Sergio Pérez. Ten je prvním závodníkem týmu, který neprošel akademií, a čerstvě i vítězem velké ceny. Určitě se tedy bude snažit nizozemskému mladíkovi zatopit.
Asi nejextrovertnější duo bude působit v McLarenu. Lando Norris spolu s Carlosem Sainzem vybojovali v uplynulém roce třetí místo v pořadí týmu, tedy nejlepší výsledek od roku 2012. Španělský pilot ovšem další úspěchy v oranžovém voze nepřidá, namísto něj přichází vítěz sedmi závodů Daniel Ricciardo.
Jméno Racing Point už nadále nebude svítit ve startovní listině. Jeho majitel Lawrence Stroll drží i podíl v Aston Martinu, přičemž jméno a barvy právě této britské automobilky tým nově ponese. Šéfův syn Lance Stroll dostane výsadu učit se od jednoho z nejzkušenějších, čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela, který se zde pokusí restartovat kariéru.
Už ne žlutá, nýbrž modrá. Renault bude ve formuli 1 namísto „tradiční“ značky propagovat své sportovní vozy Alpine, což povede i ke změně designu. Nadále bude do kokpitu tohoto vozu usedat Esteban Ocon, mnohem větším lákadlem pro fanoušky je ovšem jeho parťák. Návrat do královny motorsportu totiž čeká Fernanda Alonsa, který s Renaultem získal mistrovský titul v letech 2005 a 2006.
Pokud byste v historii hledali horší sezonu Ferrari než tu poslední, museli byste se prohledat až do čtyřicetiletých vousatých záznamů. Od té doby se rudé vozy vždy až do roku 2020 umístily mezi nejlepšími pěti. Tým nadále bude sázet na mladého a talentovaného Charlese Leclerca, Vettela ale nahradí kometa předchozích let Carlos Sainz.
Po svém premiérovém a senzačním vítězství pochopitelně nemůže ve startovní listině chybět Pierre Gasly. Ten bude i v blízké budoucnosti závodit za Alpha Tauri, přičemž dostane jako kolegu jednoho ze tří nováčků. Doplní ho Japonec Yuki Tsunoda, který si ve své nováčkovské sezoně v F2 připsal hned tři vítězství.
Možná trochu neočekávaně zachovala svou jezdeckou sestavu Alfa Romeo. Vedle velezkušeného Kimiho Räikkönena si i nadále zazávodí Antonio Giovinazzi. Ital z jezdecké líhně Ferrari ze začátku na svého parťáka nestačil, nyní ale došlo ke zlepšení a v sezoně 2020 mu byl přinejmenším vyrovnaným týmovým kolegou.
Čína představila elektromobil, který má sloužit především jako Uber
Haas naopak po sérii neúspěchu své složení úplně překopal a dá šanci mladým. Dmitrij Mazepin přislíbil americké stáji finančně pomoci, závodit za ni tak bude jeho syn Nikita. Druhým do party je zase čerstvý vítěz formule 2 a syn slavného otce Mick Schumacher, který do kokpitu usedne zejména díky těsným vztahům týmu s Ferrari.
Williams skončil v šampionátu potřetí v řadě na posledním místě a tentokrát si navíc nepřipsal ani bod, přesto v jeho barvách budou pokračovat talentovaní piloti z roku předchozího. George Russell si už na jeden závod vyzkoušel vůz Mercedesu, přičemž nyní bude zase bojovat na chvostu, doplní ho přitom znovu Kanaďan Nicholas Latifi.
Díky návratu Fernanda Alonsa se zase můžeme těšit na souboje čtyř mistrů světa. Kromě něj jím jsou i Lewis Hamilton, Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen. Bez zajímavosti by nemělo být to, že jediné roky z poslední šestnácti, které jsou bez šampióna na startovním roštu, jsou léta 2009 a 2016. V prvním případě slavil Jenson Button, ve druhém Nico Rosberg.