Změny se líbí, nebo nelíbí? Newey a Horner se neshodnou
Christian Horner o Adrianu Neweym prohlásil, že nemá rád změny. Ale ten to vidí úplně jinak.
Adrian Newey opustí Red Bull ještě předtím, než F1 v roce 2026 vstoupí do nové éry předpisů, přestože říká, že se mu změny předpisů “líbí”. Další kroky 65letého manažera zatím nejsou známy. Na začátku roku 2025 opustí tým z Milton Keynes, kde působil od roku 2006, a nebude již pracovat na vývojovém programu Red Bullu pro F1, místo toho se bude věnovat hypervozu RB17. To znamená, že Newey již nebude mít žádný vliv na přípravu týmu na zcela nová pravidla pro podvozky, která mají být zavedena spolu s modernizací pohonných jednotek na konci příští sezóny.
Ačkoli byl silně spojován s Ferrari, není známo, zda se tento krok uskuteční, nebo zda se tak stane včas, aby mohl vést přípravu vozu italského týmu pro rok 2026.
“Změny předpisů mě určitě baví,” řekl pro Sky Sports F1, když mu bylo předloženo, že určitě chce být součástí měnícího se cyklu předpisů. “Současná změna předpisů byla největší, kterou jsme měli od roku 1983, kdy byly zavedeny ploché podlahy. Takže jsem si opravdu užil výzvu, kterou představoval veškerý výzkum a detailní návrh tohoto vozu.
Následující dva modely vozy jsou evolucí RB18 a vůz pro příští rok bude třetí evolucí tohoto vozu, takže to byla skvělá série – která mě překvapila, kolik toho v těchto vozech je. Když jsem se poprvé podíval na předpisy, nebyl jsem si tím tak jistý. Ale ano, byla to zábava.”
Šéf týmu Red Bull Horner mezitím popřel Neweyho slova, že se mu změny předpisů F1 líbí.
Předpokládá se, že padesátiletý Horner byl jedním z faktorů, proč se technický šéf Red Bullu rozhodl odejít z týmu, protože se předpokládá, že vnitřní zmatky v týmu Neweyho zneklidnily. Tuto nejistotu způsobila nyní již odmítnutá obvinění vznesená proti Hornerovi, která měla být důsledkem boje o moc. Neweyho odchod a údajná nestabilita v týmu vedly ke spekulacím, jaký to mělo dopad na jejich pracovní vztahy, což Hornerův rozpor neutiší.
“Ironií je, že on [Adrian Newey] vždycky nenáviděl každou změnu předpisů,” řekl šéf týmu Red Bull pro Sky Sports F1. “Rok 2026 je unikátní, protože se jedná o předpisy pro podvozky i motory. Ale v dnešní době je to úplně jiný svět s rozpočtovými stropy a omezeními, která máme na vývojové zdroje.”
To také souvisí s širšími otázkami kolem Neweyho budoucnosti, kdy jako hnací sílu, proč nyní od Red Bullu odchází, uvedl pocit “únavy”.