Že se musí dnešní piloti pro F1 obětovat? Blbost!

Mark Webber kritizoval postoje některých mladších jezdců ve formuli 1 a trval na tom, že je to znevýhodňuje hned od začátku.

Štítky: Mark Webber Zveřejněno 29. 01 2023 — Jiří Košta

Australan, který během dvanáctiletého působení ve sportu vyhrál devět závodů, byl známý svým neotřelým přístupem na trati i mimo ni a opět se to projevilo naplno.

„Nebuďte skrytí, za to, že odvedete velmi, velmi fenomenální práci, dostáváte slušnou sumu peněz,“ řekl Webber.

„Nikdy jsem nemluvil o obětech. Lidé mluví o obětech a já jsem toho hodně vzdal, myslím, že je to absolutní nálož, protože byste měli chtít něco dost. A víte, tito mladí řidiči přišli z Austrálie a řekli: ‚Všechno obětuji‘.

Pro mě je to všechno na hlavu, víte, co se týče odhalení a spolupráce s nejlepšími lidmi a získání toho nejlepšího ze sebe.

A přirozeně jsem závodil proti lidem, až do té míry, že jsem měl vždy, dokonce i poslední tři roky své kariéry, smlouvu na jeden rok, protože jsem byl přímo v tom kruhu, že mě někdo vymění.

A někdy jsem to bral jako malý oheň přímo za mnou, abych pokračoval v plnění a řekl: ‚No, ano, budu mít novou smlouvu, přináším hodnotu tomuto týmu, přináším hodnotu sobě a lidé kolem mě, můj tým a já jsem hrdý na to, jak to dělám.“

Webber dostal svou šanci v F1 v roce 2002, když měl debut s Minardi, ale už od začátku byl tlak, protože neměl luxus víceleté smlouvy.

Místo toho musel udělat okamžitý dojem nebo riskovat ztrátu místa před dokončením celé sezony.

„Můžete se na to dívat negativně a říct: ‚Podívejte, jsem tady pod mikroskopem‘, ale vždy se na to snažím dívat tak, abych byl v pořádku.

Je to stará věc dávat 100 procent každý den. Pokud dáte 100 procent právě teď a pokusíte se zůstat tak přítomní, jak jen můžete.

Co by se změnilo, kdyby kus papíru řekl, že mám pětiletou smlouvu, co se vlastně změní na mém výkonu? Nic. Stopky neví, že mám smlouvu na pět let nebo na pět měsíců.

Můj první kontrakt v F1 byl na dva závody, věříte tomu? Byly to tři týdny – brutální, ale u stolu jsem neměl žádné karty. Tak to bylo.

Tak co budu dělat: Brečet, nebo bojovat? Protože se najde někdo jiný, kdo se v tom bude chtít poprat, protože vždycky je tu někdo jiný.

Takže jsem se to pokusil proměnit v pozitivní, pro mě obrovskou příležitost mít stále velký úspěch a výkon na vysoké úrovni.”

Generální ředitel Lucidu říká, že účinnost elektromobilů je klíčová, pokud jde o levnější auta