Tsunoda má pro premiéru v Red Bullu (ne)reálný cíl

Yukiho Tsunodu čeká v domácím Japonsku premiéra za volantem Red Bullu.

Štítky: Red Bull Yuki Tsunoda Zveřejněno 31. 03 2025 — Dominik Kovář

Od GP Japonska bude Yuki Tsunoda závodit za Red Bull. Po více než čtyřech letech a 89 závodech v juniorském týmu se japonský závodník dočkal povýšení na úkor katastrofického úvodu sezóny v podání Liama Lawsona, který byl přesunut zpátky do Racing Bulls.

V druhém monopostu Red Bullu si vylámalo zuby již několik jezdců. Gasly, Albon, Pérez a nyní Lawson. Yuki Tsunoda má před sebou náročnou cestu, ale sebevědomí mu nechybí. To je samozřejmě dobře, nicméně fakt, že monopost RB21 je těžce ovladatelný, nesmí podceňovat.

Poprvé od přestupu do Red Bullu promluvil Tsunoda k novinářům na akci Hondy v jejím sídle v Ayomě. Z přestupu je samozřejmě nadšený a na debut před domácími fanoušky v Suzuce se neskutečně těší.

“Abych byl upřímný, nikdy jsem nečekal, že budu závodit za Red Bull ve Velké ceně Japonska,” řekl Tsunoda. “Toto je poslední rok partnerství Red Bullu a Hondy, takže závodit v Suzuce jako jezdec Red Bull Racing zní jako osud. Všechno zapadlo na své místo správným způsobem, abych tu dnes stál.”

“Samozřejmě jsem byl rád, že jsem se připojil k Red Bullu. Když jsem o tom poté pečlivě přemýšlel, myšlenka, že bych najednou závodil za Red Bull na Velké ceně Japonska, mi přišla neskutečná.”

Liam Lawson v letošních kvalifikacích skončil dvakrát poslední a jednou osmnáctý. V závodě nezískal ani bod a jeho nejlepším výsledkem je 12. místo z Číny. Tsunoda se toho přesto nebojí a pro domácí závod má poměrně nečekaný a sebevědomý cíl: “Nechci příliš vzbuzovat očekávání, ale v Japonsku chci skončit na stupních vítězů. Vím, že už od začátku to nebude snadné.”

První trénink v Suzuce bude pro Tsunodu premiérou v monopostu RB21. Podle jízd na simulátoru Tsunodovi nepřijde, že by byl vůz nějak náročný na řízení: “Strávil jsem na simulátoru asi dva dny. Z této zkušenosti jsem nezjistil, že by bylo auto tak náročné na řízení.”

“Určitě jsem nabyl dojmu, že přední část je citlivé, jak se říká. Ale pokud se ptáte, zda mi to připadalo složité na ovládání, neřekl bych, že mi to dalo nějak zvláštní pocit, alespoň ne v simulátoru. Samozřejmě to, jak budu chtít auto nastavit, se bude lišit od Maxe. Chci vyvinout vlastní nastavení auta, dobře mu porozumět a postupně se dostat do tempa už od prvního tréninku.”