Závodní inženýr: V čem je práce s Verstappenem výjimečná

Max Verstappen ocenil důležitou roli, kterou sehrál inženýr Red Bullu Gianpiero Lambiase, nynější Nizozemcův inženýr. Zaměstnanec rudých býků vnímá práci s Verstappenem velmi podobně a nyní dal nahlédnout do jejich pracovního vztahu.

Štítky: Max Verstappen Red Bull Zveřejněno 21. 07 2022 — Vašek Štěpánek

Max Verstappen debutoval v F1 v roce 2015. Hned o rok později přestoupil do Red Bullu, kde nahradil ruského závodníka Daniila Kvyata. Od té doby spolupracuje aktuální hvězda F1 se svým inženýrem Gianpierem Lambiasem.

Vztah mezi oběma muži se postupem let utužoval a nyní vnímá Verstappen svého inženýra jako někoho, bez koho by v královně motorsportu už nemohl fungovat. Lambiase má podobné pocity a svěřil se, s čím jej mladý závodník zaujal nejvíc.

„Každý, kdo přestoupí do jiného týmu, potřebuje nějaký čas na vstřebání nových informací. Někomu to zabere půl roku, někomu pár měsíců nebo týdnů. Max ale takový nebyl. Hned od prvního závodu ve Španělsku vypadal velmi jistě.

Skoro jsem měl pocit, jako by s námi pracoval už nějakou dobu. Ve své první kvalifikaci skoro porazil svého týmového kolegu a následující den vyhrál závod, svůj první, a to bylo prostě speciální,“ zavzpomínal Lambiase.

Jak je to ale s komunikací? Max Verstappen je známý pro svou přesnou, přímou a někdy až hrubou komunikací přes týmové rádio. Podle inženýra Red Bullu je právě to základním pilířem úspěšné spolupráce s nizozemským talentem.

„Celá komunikace závisí na důvěře mezi jezdcem a inženýrem. Čím více je Max v rádiu stručný, tím více mi důvěřuje a zase naopak. Rozhodně mi nevadí jeho upřímné a otevřené poznámky, protože i já sám je mám.

Možná proto mi spolupráce s ním (s Verstappenem) připadá jednoduchá, jasná, stručná a také přesná. Max hned od začátku pozná, v čem je auto dobré a v čem ne a poté mi to dokáže velmi detailně popsat,“ uznal Lambiase.