Závod Hamiltona a Rosberga určily v Kanadě brzdy a palivo
Při souboji o výhru v Montrealu se oba jezdci Mercedesu pohybovali na hraně techniky.
Při souboji o výhru v Montrealu se oba jezdci Mercedesu pohybovali na hraně techniky.
Z pohledu diváka se mohlo zdát, že Mercedes odjel kanadskou Grand Prix v klidu, a bez problémů si dojel pro dvojité vítězství. Ale tým měl ke klidu na boxové zdi daleko.
„Samozřejmě byste v takových chvílích moc rádi řekli: ‚OK, držte pozice, šetřete vozy.‘ Ale to my nemůžeme, protože chceme, aby naši jezdci závodili,“ řekl šéf týmu Paddy Lowe pro Motorsport.com. „Pak stojíte před výzvou nechat je závodit, ale také musíte udržet brzdy v rámci limitů, brzdový materiál, třmeny, spotřebu paliva. Měli jsme pár dalších věcí, které nám dělaly starost.“
Přitom pro každého pilota bylo hlavním omezujícím faktorem něco jiného. Pro Hamiltona to bylo palivo. „Protože jel Nico ve vaku za mnou, asi víc šetřil palivo,“ odhadl. „Když jedete za někým, tak přirozeně spotřebováváte méně paliva. Já jsem si myslel, že jsem ušetřil dost, ale musel jsem šetřit víc.“
„Kontroloval jsem si náskok kolem sekundy, ale hodně jsem šetřil palivo. Jakmile jsem ho ušetřil dost, mohl jsem trochu přidat.“
Pro Rosberga byly naopak kritické brzdy, protože se mu při jízdě za Hamiltonem přehřívaly.
„Prohrál jsem to kvalifikací. Jakmile jste vzadu a Lewis má stejné auto, víme, že je rychlý, takže se těžko předjíždí,“ konstatoval německý pilot. „Brzdy samozřejmě byly hodně na hraně, a když jste vzadu, měl jsem je ještě víc na hraně.“
„V mnoha případech jsem nemohl ani zaútočit, protože by se brzdy upekly, takže jsem si velkou část závodu musel držet odstup. Obecně byly na hraně, protože tohle je pro ně nejhorší trať, a když jste v aerodynamickém vaku, je ještě těžší je uchladit.“
Diskuse k článku