Zastaralý větrný tunel je dle Hornera příčinou nezdarů Red Bullu
Red Bullu se nedaří. V současné chvíli má starý větrný tunel. Ten nový bude k použití až od roku 2027.
Větrný tunel je ve Formuli 1 nezbytnou součástí pro správný vývoj jednotlivých monopostů. Pokud větrný tunel nefunguje tak, jak má, na trati to může znamenat problém. Právě to teď podle Christiana Hornera zažívá jeho Red Bull.
Horner přirovnal aktuální situaci ke “sledování dvou různých hodinek”, kdy výsledky z větrného tunelu nekorespondují s chováním monopostu RB21 na závodní trati. “Myslím, že problémy jsou pochopeny,” řekl Horner. “Problém je v tom, že řešení s tím, co vidíme v našich nástrojích, ve srovnání s tím, co vidíme na trati v tuto chvíli, nekorelují a myslím, že to je to, co potřebujeme, abychom se dostali k řešení, proč nevidíme v našich nástrojích to, co vidíme?”
Monopost Red Bullu působí zmatečně. Zatímco v Japonsku se dokázal monopost naladit tak dobře, aby s ním Max Verstappen získal plný počet bodů za vítězství, v Bahrajnu z toho bylo sotva šesté místo.
“Nakonec to můžete trochu zamaskovat nastavením a toho jsme byli schopni dosáhnout v Suzuce, ale myslím si, že tento závod (GP Bahrajnu) odhalil některá úskalí, která jasně máme a přes která se musíme velmi rychle dostat,” pokračoval Horner.
Nový aerodynamický tunel bude mít Red Bull k dispozici až v roce 2027, což může být vzhledem k nástupu nových pravidel v příštím roce velký problém. Pokud totiž současný tunel dělá zmatky při vývoji letošního monopostu, u toho následujícího to může znamenat zavedení do slepé uličky, což může rakouský tým “paralyzovat” na několik let.