Zápisník čtvrtého dne testů – psychologická hra
Čtvrtým dnem z celkových šesti pokračovaly předsezonní testy všech týmů formule 1 u španělské Barcelony. Hlavními tématy byly samozřejmě forma Ferrari, které překvapivě trvá na tom, že není rychlé. Jako kdyby si na tom dalo záležet.
Do jaké míry jde o psychologickou přetahovanou mezi Mercedesem, Ferrari a Red Bullem, to se můžeme nějakou dobu dohadovat. Atmosféra je spíše taková, že týmy jsou ve svých vyjádřeních hodně zdrženlivé, ale doufají, že jejich výkony budou nakonec lepší, než jak to vypadá.
Navzdory výsledkové listině se například nechala slyšet nastupující hvězda týmu Ferrari, Charles Leclerc, že fungování auta v technické závěrečné části okruhu Catalunya-Barcelona je dostatečným důkazem toho, jak se tým zlepšil. Závěrečná třetina závodní dráhy dějiště GP Španělska je hodně technická, pomalá, což bylo zejména vloni velkou slabinou vozů Ferrari.
Časy čtvrtého dne testů ze šesti
Spíše než nejrychlejší čas rezervního polita týmu Alfa Romeo Roberta Kubici zaujala tisková konference Sebastiana Vettela a šéfa týmu Ferrari Mattia Binotty ve tři odpoledne, ale navzdory obrovským očekáváním velkého oznámení o nové smlouvě nepřinesla vlastně nic. Vettela konkurence v podobě Charlese Leclerca a jeho dlouholeté smlouvy nijak netrápí. A Ferrari se nechalo slyšet, že v minulosti uvažovalo o revolučním řešení protisměrného otáčení kol Mercedesu, DAS, který německo-britský tým nasadil ve druhém dni testů. Ale že jej jednak měl za nelegální a pak že prý nevěřil jeho přínosu. Inu… následující sezona ukáže, kdo je zpátečnický nebo naivní.
Je možná trošku smutnou charakteristikou F1, že ještě než vůbec začne sezona nová, už se diskutuje nad tím, co přinese sezona další. Jako kdyby se někteří lidé na tu nadcházející sezonu ani netěšili. Pilot týmu Renault a vítěz sedmi velkých cen Daniel Ricciardo tak čelil dotazům, co s ním bude příští rok, až mu vyprší smlouva s Renaultem. A jak on sám řekl: s jinými týmy si rád popovídá, ale nejraději by zůstal s Renaultem. Citlivý vzkaz světu, že není úplně spokojen tam, kde je.
Jeho týmovým kolegou letos bude uznávaný Esteban Ocon, který svému týmu dělá starosti se svou výškou. To mělo za následek velké prostoje Renaultu během čtvrtého dne testů.
Spíše než časy jsou do velké míry důležité dojmy. Letošní vozy F1 by mohly být nejrychlejší v historii seriálu. Očekávají se další rekordy v rychlosti na kolo. Williams má konečně naději se odlepit ode dna a Mexičan Sergio Pérez má monopost Racing Point RP20 / Mercedes F1 M11 EQ Performance za nejlepší, který kdy řídil.
Že se letos pojedou dvě skupiny stejně jako v předchozích letech, tedy Ferrari – Red Bull – Mercedes v jedné a ostatní ve druhé, to je zřejmé. Ale jaké budou mezi nimi síly, to jasné vůbec není.
Bohužel, veškeré přípravy na novou sezonu zastiňuje celoplanetární téma nové typu koronaviru. GP Číny byla odložena na neurčito nebo do ztracena, ale problémy jsou už také v Bahrajnu (druhý závod sezony 22. března). Mnozí členové týmů, třeba mechanici, nechtějí odcestovat do Austrálie (15. března). Jak velké riziko nový virus představuje, není zcela zřejmé, ale míru závažnosti nebo paniky diktují média a následně reakce úřadů v jednotlivých zemích, které nejvíce mohou ovlivnit možnost cestování do zemí hostujících velké ceny F1.
V této souvislosti během čtvrtého dne testů pořadatelé GP Vietnamu oznámili dokončení stavby okruhu. V prohlášení není ani zmínka o epidemii, místo toho nese ujištění, že se Velké cena Vietnamu 5. dubna koná. Jakkoli se situace může každým dnem změnit, protože FIA (pořadatel F1) i FOM (majitel marketingových práv) situaci podle svého vlastního vyjádření průběžně monitorují.
Diskuse k článku