Zákaznické vozy by rozdělily startovní pole na dvě skupiny, varuje Kaltenbornová

Šéfka Sauberu Monisha Kaltenbornová zásadně odmítá, aby formule 1 zavedla tak zvané zákaznické vozy. Vidí v nich nebezpečí.

Štítky: Monisha Kaltenbornová Toto Wolff Zákaznické vozy Zveřejněno 19. 06 2014 — Jan Pastorek

Šéfka Sauberu Monisha Kaltenbornová zásadně odmítá, aby formule 1 zavedla tak zvané zákaznické vozy. Vidí v nich nebezpečí.

Koncept zákaznických vozů se do diskuzí představitelů formule 1 vrací opakovaně, jeho zastánci argumentují snížením nákladů na účast malých stájí, které by si vozy mohly pronajímat nebo kupovat od velkých konstruktérů.

Podle Kaltenbornové ale skrývá nebezpečí. „Vůbec si nemyslím, že by to byl dobrý nápad,“ řekla Autosportu. „Ani nerozumím argumentu, že by to snížilo náklady. Formule 1 je o konstruktérech a my musíme splnit požadavky seznamu dílů, abychom byli konstruktéři.“

„Formule 1 potřebuje tuto výzvu ve své DNA. Nikdy to nebylo jinak, vždy tu byly týmy automobilek a menší týmy, které spolu bojovaly. Lidé rádi vidí Williams a Force Indii, jak téměř porážejí opravdu velký tým.“

„Pokud tu budou jen tři výrobci, lidé uvidí, jak budou bojovat mezi sebou, zatímco ostatní budou mít svůj vlastní boj a budou známí jen ve svých vlastních zemích.“

Jinak řečeno by podle Kaltenbornové měly týmy konstruktérů velký výkonnostní náskok před zákaznickými stájemi a výsledkem by byly dva šampionáty v jednom, podobně jako v začátcích CRT v MotoGP.

Sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff si myslí, že by zákaznické vozy mohly přijít v úvahu, jen pokud by formule 1 čelila vážnému úbytku týmů.

„Už jsme rozšířili seznam dílů na úroveň, kdy si v podstatě můžete koupit celé auto kromě karoserie a monokoku,“ upozornil. „To už je skoro jako zákaznický vůz.“

„Já osobně jsem proti zákaznickým vozům, protože si myslím, že by to bylo škodlivé pro mnoho týmů, které jsou skutečnými konstruktéry. A tohle je o tom být konstruktérem, je to šampionát konstruktérů.“

Diskuse k článku

Napsat komentář