Zahanbený konstruktér okruhu v Miami připouští změny na trati

Hlavní návrhář a designér zbrusu nového okruhu v Miami Clive Bowen se po rozsáhlé kritice ze strany pilotů a fanoušků cítí zahanben. Kontroverzní šikana ve druhém sektoru by navíc mohla být od příští sezony zásadně přepracována.

Štítky: FIA GP Miami Zveřejněno 17. 05 2022 — Vašek Štěpánek

Nový okruh v Miami se už od začátku víkendu potýkal s kritikou. Ve čtvrtek na nedostatky nové trati upozorňoval řidič Safety caru Bernd Maylander, který před prvními tréninky vyjel na trať se svým červeným zpomalovacím vozem od Mercedesu.

Během pátku, kdy se uskutečnily první dva tréninky, se nelichotící zprávy začaly množit i mezi samotnými jezdci formule 1. Komentáře byly víceméně stejné – trať byla kvůli hladkému asfaltu až příliš kluzká a nenabízela tak šance k předjíždění.

Po nehodě Carlose Sainze ve druhém tréninku byla zkritizována také sekce zatáček 14 a 15. Velmi úzká a slepá šikana způsobovala vrásky ne čele nejednomu závodníkovi a v závěrečné šedesátiminutovce v ní chyboval také pilot Alpinu Esteban Ocon.

„V pátek, kdy byla trať ještě hodně špinavá, jsme byli zděšeni a ztrapněni, protože okruh nenabízel žádné jiné závodní stopy kromě té ideální. V průběhu víkendu se ale situace výrazně zlepšila a to, co bylo původně kritizováno, nakonec nabídlo zajímavou podívanou.

Během závodu v neděli jsme tak ve finále mohli vidět skvělé souboje napříč celým polem a potvrdily se nám tak simulace, které jsme během výstavby okruhu prováděly. Celkově tak z premiéry v Miami vzešlo hodně pozitiv,“ komentuje Bowen.

Designér okruhu se dále rozpovídal také o kontroverzní šikaně ve druhém sektoru. Zatáčky 14 a 15 představovaly pro piloty velkou výzvu a hned dva v ní bourali. Bowen tak do budoucna nevylučuje změny v této komplikované části trati.

„V motorsportu existuje jistá kalkulace, která vám určí, pod jakým úhlem můžete změnit úhel okruhu. Tratě pro formuli 1 mají obvykle velmi malé přechody, protože monopost F1 je tak efektivní, že zkrátka není možné provádět výrazné změny směru.

V případě zatáček 14 a 15 jsme museli pracovat tak, abychom dodrželi bezpečnostní standardy FIA a zároveň tak, abychom se vyhnuli nájezdové rampě, která zde byla ještě před výstavbou celého areálu v okolí stadionu.

To je také důvod, proč je tato šikana mírně do kopce, potom následuje mírné klesání do 16. zatáčky, na kterou navazuje dlouhá zadní rovinka. Řekl bych, že jsme odvedli dobrou práci, ale po velké kritice musíme vše přehodnotit a nevylučujeme ani změny pro rok 2023, dodal Bowen.