Žádná týmová jednička – Sainz a Leclerc mohou otevřeně bojovat

Jedním z mnoha jezdců, který pro příští sezonu změnil barvy, je Carlos Sainz. Ten se po dvou letech rozloučil s McLarenem, aby se o další úspěchy pokoušel ve Ferrari. Nyní už za sebou má první dny v Maranellu.

Štítky: Carlos Sainz Charles Leclerc Zveřejněno 22. 12 2020 — Martin Vejdělek

Španělský pilot prožil v oranžovém voze mnoho podařených závodů v čele s pódiovými umístěními z loňské Brazílie a letošní Monzy. Oba ročníky zakončil na solidní šesté příčce v poháru konstruktérů, čímž v uplynulé sezoně překonal oba jezdce Ferrari, přesto se na závody v barvách italské stáje velmi těší. Už první den v „nové práci“ pro něj je něčím mimořádným.

„Jak si asi umíte představit, je to něco velmi speciálního, když jsem poprvé v rudém. Celkově je tento den pro mě mimořádný, pravděpodobně na něj nikdy nezapomenu. Už teď jsem plně připravený a stoprocentně motivovaný. Je to nová výzva, na kterou se opravdu těším.“

Po rychle plynoucí sezoně, během níž Sainz stejně jako ostatní piloti odjel sedmnáct závodů během půl roku, si samozřejmě dopřeje i zaslouženou relaxaci. Zároveň se ale už těší na to, až se zase vrátí do práce.

„Teď budou Vánoce a nějaká dovolená, abychom si co nejrychleji odpočinuli a dobili baterky. Ale můžete si být jisti, že budu zpět už v brzké fázi ledna, abych se zlepšoval a pomáhal tomuto týmu posouvat se správným směrem tolik, jak to jen půjde. Upřímně se na to už těším. V pátek jsem měl své první mítinky, poprvé jsem se porozhlédl po továrně a bylo to něco opravdu nezapomenutelného.“

Ačkoliv by si leckdo mohl myslet, že do Ferrari přichází šestadvacetiletý pilot plnit roli týmové dvojky, není tomu tak. Alespoň to tedy tvrdí Mattia Binotto, podle něhož nebude mít Charles Leclerc žádná privilegia, přinejmenším ze začátku sezony.

„Ve smlouvě není napsáno nic o tom, že by Charles byl jedničkou. Ti dva budou moci na trati bojovat. Je samozřejmě důležité, aby spolu nekolidovali, ale myslím, že budou mít minimálně na začátku sezony rovnou startovní čáru.“

To ale neznamená, že v podání Ferrari neuvidíme během celé sezony týmovou režii. Stáj z Maranella se pochopitelně bude snažit maximalizovat svůj bodový zisk, k čemuž někdy bude potřeba dát jezdci nepopulární pokyn.

„Naší hlavní prioritou je stejně jako v minulosti maximální počet týmových bodů. Bude tedy v některých závodech důležité, aby ti dva pomohli rozhodnutím týmu či tato rozhodnutí akceptovali, aby pomohli zájmům Ferrari. Pokud to takto bude, vyhneme se nepříjemnostem a rovněž to bude dobré i pro jezdce,“ věří Binotto.

Zároveň nikde není psáno, že v průběhu roku 2021 se nevyprofiluje lídr týmu. Stejně jako Leclerc se jím ale může stát i Sainz, a pak je logické, že by se tým snažil tomu lépe postavenému umést cestičku za dobrým umístěním v šampionátu.

„Pokud někdy v průběhu sezony bude jasné, že jeden z jezdců má nad tím druhým navrch a mohl by dosáhnout cíle, který je pro druhého nemožný, pak to určitě bude předmět diskuse. Pak budeme uvažovat, jak by si mohli navzájem pomoci tak, aby z toho profitoval tým. Ale jak jsem již řekl, hlavní prioritou je optimalizace konstruktérských bodů,“ dodal šéf Ferrari.