Renault nemyslel na budoucnost, začátek nové turbo éry zaspal
Šéf týmu Renault Cyrbil Abiteboul otevřeně promluvil o problémech francouzského motoráře, se kterými se potýká od nástupu nových pohonných jednotek v roce 2014.
Renault v době osmiválcových motorů kraloval s Red Bullem, když si v letech 2010-2013 připsal čtyři tituly mistra světa v řadě. Do turbo éry v roce 2014 vstoupil francouzský motorář se čtyřmi týmy, které zásoboval agregáty: Red Bull, Toro Rosso, Lotus a Caterham.
Od té doby ale věhlas Renaultu upadl. Motory už dodává jen sobě a McLarenu, výsledky jsou bídné. Teď přiznává šéf francouzské stáje Cyril Abiteboul, že Renault to jednoduše pokazil. Však sám Abiteboul v roce 2012 Renault opustil, aby se na dva roky přesunul ke Caterhamu, protože vyvíjenému motoru V6 nevěřil.
„Tehdy jsme dělali jednu chybu za druhou. Caterham byl zákazníkem Renaultu a můžu vám říct, že jsme byli opravdu pozadu, co se týče pochopení konceptu a vývoje motoru,“ říká Abiteboul.
K vývoji samotného motoru Renault pak dodává: „Neinvestovali jsme tehdy dost peněz a nenajali správné lidi. Byli jsme tak zaměřeni na náš motor V8, že jsme zapomněli na budoucnost. To byla velká chyba.“
Následkem toho, že Renault nedokázal poskytnout Red Bullu vítězný motor, se začal vztah těchto dvou firem horšit, až před letošní sezonou došlo po spoustě mediálních přestřelek k úplnému rozchodu.
„Do jisté míry jejich frustraci chápu. Tehdy byli zvyklí na úspěchy, což skončilo. Ale kritizování před média nic nevyřešilo. Vlastně se to tím dostalo do bodu, kdy už nešlo o kritiku produktu, ale značky Renault. A to už bylo příliš,“ vysvětluje současný šéf týmu z Enstone.
Diskuse k článku