Za vzplanutí brzd na Albonově voze mohla chyba hardware
Williams našel problém, který způsobil požár na voze Alexandera Albona.
V prvním tréninku na GP Singapuru na monopostu britsko-thajského závodníka vzplanuly brzdy. Šéf stáje James Vowles odhalil, co za tím stálo.
“Nejprve je třeba říci, že Singapur, ale také nadcházející závod v Mexiku, patří k tratím, které kladou na brzdy vůbec největší nároky. Je tam velmi obtížné zajistit jejich dostatečné chlazení. To bylo ostatně vidět i během závodu,” čímž Vowles naráží zejména na výrazné problémy Ferrari.
Nejvíce to bylo vidět u Lewise Hamiltona, který prakticky celý závod odjel bez funkčních brzd. Nicméně v prvním tréninku to byl zcela odlišné, protože měl Albon odjetá sotva dvě kola.
“Lewis měl rozhodně potíže s brzdami a myslím, že většina týmů je musela po celý závod pečlivě hlídat. V prvním tréninku tomu tak ale nebylo. Alex měl za sebou jen výjezdové kolo a byl právě v měřeném.”
“Během tohoto měřeného kola jsme museli jízdu přerušit, tedy mnohem dříve,” vysvětluje Vowles. “V tomto konkrétním případě jsme příčinu vystopovali k problému v našem systému BBW, tedy Brake-by-Wire. Šlo o hardwarovou závadu uvnitř tohoto systému.“
“Problém začal v desáté zatáčce daného kola a o pár zatáček později jsme Alexe požádali, aby zpomalil. Jenže už v tu chvíli měly brzdové kotouče v sobě tolik energie a tepla, že je už nebylo možné ochladit.”
“A když zajel do boxů, jak bylo vidět, použili jsme hasicí přístroje, abychom snížili teplotu – ale ani to nestačilo, aby se zabránilo poškození. Nesouviselo to ani s vlhkostí vzduchu, ani s náročností tratě na brzdy.”
“Mohlo se to stát na jakékoli jiné trati. Skutečně šlo o hardwarovou chybu, kterou nyní detailně analyzujeme a musíme ji do závodu v Austinu odstranit,” dodal šéf týmu.



