Za úbytek předjíždění nemohla nová pravidla, ale týmy
Ředitel závodů Charlie Whiting se domnívá, že úbytek předjíždějí v sezoně 2017 jde na vrub prvním třem týmům, které postavily výrazně lepší vozy než ostatní. Nová pravidla prý byla v pořádku.
Mnoho týmů tvrdilo ještě před startem loňské sezony, že vozy budou po úpravě pravidel rychlejší, ale navýšení přítlaku a větší šíře monopostů zhorší možností předjíždění. A to se nakonec potvrdilo, když počet manévrů oproti sezoně 2016 klesl takřka o polovinu.
„Širší vozy vypadaly skvěle a poskytly nám více přilnavosti, ale zabraly více místa na trati. Piloti měli méně místa a čistého vzduchu, takže pronásledovat jiné auto bylo obtížnější,“ přiznal Daniel Ricciardo.
Ředitel závodů Charlie Whiting ale nesouhlasí. „Nemyslím si, že nemožnost pronásledování a těsnějšího závodění je problém, stejně tak není potíž s auty. Největší potíž, kterou jsme vloni měli, byla s prvními třemi týmy. Mercedes, Ferrari a Red Bull totiž byly výrazně rychlejší než ostatní.
Nemyslím, že závodění bylo špatné, někteří jen odvedli výrazně lepší práci než ostatní. To ve formuli 1 není nic nového,“ prohlásil Charlie Whiting.
Foto: hanabi.autoweek.com
To až později. 😉
Nebodovalo jich náhodou osm? 10-8-6-5-4-3-2-1?
Posledních 5 let Formuli 1 vládnou týmy Mercedes (ten především), Ferrari a Red Bull. Austrálie 2013 byl závod, kdy naposledy vyhrál někdo jiný. A když si přepočítáme loňský pohár konstruktérů podle starého bodovacího systému – boduje prvních šest klíčem 10-6-4-3-2-1 – zjistíme, jak velká je propast mezi těmito třemi týmy a zbytkem:
1. Mercedes – 223 bodů
2. Ferrari – 158
3. Red Bull – 113
4. Force India – 18 (!)
5. Williams – 7
6. Renault – 5
7. Toro Rosso – 4
8. McLaren – 2
9. Haas – 1
10. Sauber – 0