Automobilist.com

Za špatné závodění mohou i pneumatiky. Vrátí se loňské specifikace?

Formule 1 nezažívá zrovna zlaté časy. Se současnými vozy se těžko předjíždí, navíc tento nešvar se dlouhodobě nedaří nijak vyřešit. Podle Maxe Verstappena jsou na vině i pneumatiky Pirelli. To by mohlo situace vyřešit tak, že by se vrátilo k loňským specifikacím, s nimiž týmy takové potíže neměly.

Štítky: Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 27. 06 2019 — Lukáš Štěrovský

Současné generace vozů je co do kvalifikačního tempa nejrychlejší v historii. V závodě to ale už taková sláva není. „Samozřejmě je skvělé zajíždět rekordy. Ale kdybychom jezdili o sekundu nebo dvě pomaleji, mohli bychom snáze pronásledovat vozy před námi, což by bylo skvělé,“ vysvětluje Max Verstappen.

„Myslím ale, že to nezáleží jenom na autě. Když jste za někým blízko, tak současné pneumatiky se po dvou třech kolech začnou hodně přehřívat a vy jen kloužete. Takže se většinu času držíte zpátky. A samozřejmě víte, že pokud tam zůstanete, budete muset dřív do boxů a ovlivní to celý závod.

Takže to je kombinace obojího. U aut musíme najít odlišný způsob, jak vytvářet přítlak, abychom mohli jezdit blíž za sebou. U pneumatik potřebujeme, aby Pirelli prostě odvedlo lepší práci. Snad v tom Pirelli můžeme podpořit,“ tvrdí Nizozemec.

Pirelli letos nachystalo sady s tenčím běhounem. Prakticky všechny týmy vyjma Mercedesu ale mají potíže s tím, aby gumy dostaly do provozního okna. To se jim nedaří, což vede k jejich nadměrnému opotřebování. Italský pneumatikář tak zvažuje návrat k loňské verzi pneumatik.

Ke všemu zavdala podnět Mezinárodní automobilová federace, které se nelíbí stížnosti stájí na letošní pneumatiky (přestože Pirelli oficiálně neobdrželo ani jednu výtku). V pátek v 9 hodin ráno má dojít ke společnému jednání týmů, FIA a Pirelli, na kterém se rozhodne o tom, jaká bude budoucnost.

Pokud by se Pirelli muselo vrátit k loňským pneumatikám, byly by k dispozici po letní pauze, tedy od Grand Prix Belgie. Ke změně by formálně bylo třeba souhlasu alespoň sedmi týmů ze současných deseti. Proti jsou údajně Mercedes (který ale skrze dodávku motorů může zatlačit na Williams a Racing Point) a McLaren, Alfa Romeo s Renaultem si není jistá. Pro změnu by teď hlasovalo Ferrari, Red Bull, Toro Rosso a Haas.

Diskuse k článku

Napsat komentář