Za náročnější předjíždění může vyrovnané pole, říká Vowles

Jezdci si po delší době začínají stěžovat na náročnější předjíždění. James Vowles si myslí, že příčinou je čím dál vyrovnanější startovní pole.

Štítky: F1 James Vowles Zveřejněno 13. 08 2024 — Dominik Kovář

Jedním z hlavních bodů u nových pravidel pro rok 2022 bylo usnadnění pronásledování jednotlivých monopostů a tím zajištění více možností k předjíždění. To se díky zmenšenému přítlaku povedlo, ale v posledních měsících si vícero pilotů znovu stěžovalo na neschopnost přiblížit se k monopostu jedoucímu před ním.

Okruh ve Spa, který v kalendáři F1 patří k těm nejoblíbenějším, je mimo jiné znám pro skvělé možnosti k předjíždění. Letošní ročník toho však moc nenabídl a piloti po většinu času zůstali zaseknutí ve “vláčku”. Na to konto se objevily otázky, zda pronásledování monopostu není znovu problémem. Šéf Williamsu James Vowles si to nemyslí.

“Předjíždění ve Spa vypadá v zásadě jednoduše. Jsou tam velmi dlouhé rovinky, zvláště když se podíváte na výjezd z první zatáčky, stoupáte k Eau Rouge a pak dlouhá cesta k zatáčce pět (Les Combes) a přesto jsme toho (předjíždění) moc neviděli,” řekl Vowles.

“Aby to fungovalo, potřebovali jsme rozdíl ve stáří pneumatik, ale ani to moc nepomohlo. Myslím, že to, co nyní vidíte, je pole, které je vyrovnanější, než kdy dříve. Pole, kde mezi auty nejsou desetiny, ale spíše milisekundy. A když tohle nastane, předjíždění je mnohem složitější. Abyste toho dosáhli, potřebujete mnohem větší výhodu v pneumatikách.”

“Je to tedy letos těžší než kterýkoliv jiný rok? Myslím, že ne. Jsou týmy blízko od sebe? Ano a o to v podstatě jde,” uzavřel téma Vowles.