Za letmé starty na mokru můžou i pneumatiky, shodují se Massa a ředitel závodů Whiting

Bezpečnost a podle brazilského pilota Williamsu i pneumatiky stojí za tím, že v poslední době diváci často vidí start za safety carem v případě deštivých podmínek. „Velkým problémem je aquaplaning. To znamená, že pneumatiky do mokra od Pirelli hodně prokluzují a je velmi obtížné na nich závodit, proto se vždy jede spíše na přechodné sadě,“ odůvodňuje svou…

2 Štítky: Charlie Whiting Felipe Massa Felipe Nasr Pirelli Zveřejněno 17. 08 2016 — Šimon Trantina

Bezpečnost a podle brazilského pilota Williamsu i pneumatiky stojí za tím, že v poslední době diváci často vidí start za safety carem v případě deštivých podmínek.

„Velkým problémem je aquaplaning. To znamená, že pneumatiky do mokra od Pirelli hodně prokluzují a je velmi obtížné na nich závodit, proto se vždy jede spíše na přechodné sadě,“ odůvodňuje svou kritiku vůči italskému výrobci pneumatik Massa.

Šéf dodavatele gum pro formuli 1, Mario Isola, se proti tomuto prohlášení ohradil a stojí si za tím, že pneumatiky Pirelli do úplného mokra jsou vyráběny dobře a pro adekvátní situace. „Sady s modrým označením jsou vyráběny pro jízdu na úplně mokré trati. Bylo to dobře vidět například v loňské Velké ceně USA. V trénincích pršelo opravdu hodně, na trati byla spousta vody a naše pneumatiky fungovaly dobře,“ brání se Isola.

Dalším důvodem za nezáživnými starty z pohyblivých pozic je snaha o co největší bezpečnost závodění na mokru. Sportovní komisaři FIA v čele s Charliem Whitingem nemají problém s tím, aby připravili diváky o dramatický start z pevných pozic na roštu za účelem předejití jakémukoliv nebezpečí, které by klasický start na vodě mohl způsobit.

Další Brazilec, Felipe Nasr ze Sauberu si myslí, že FIA má až moc velký strach, a pokud by už ke startům za safety carem mělo docházet, neměla by se doba bezpečnostního vozu na trati zbytečně prodlužovat „Myslím, že se bezpečnosti věnujeme až příliš, opatrnost je v tomto případě moc velká. Vzpomeňte si například na GP Velké Británie, všichni jezdci už chtěli závodit, ale ředitelství nechávalo safety car kroužit dál a dál, zbytečně.

Hlavní slovo má sice FIA, ale my, jezdci, už jsme funkcionářům a komisařům náš názor na tuto problematiku sdělili. Snad se to zlepší,“ doufá Nasr.

Možným řešením pro tento problém je kompromis. Nejnovější návrh spočívá v tom, že by se příští rok úvodních několik kol odjezdilo za safety carem, a až by byly podmínky vhodné pro závodění, jezdci by se seřadili na startovním roštu a závod by byl restartován z pevných pozic.

Hlavní sportovní komisař FIA Charlie Whiting s tímto řešením souhlasí. Souhlasí i s tvrzením Felipeho Massy o pneumatikách.

„Jezdci neradi používají sady gum do absolutního mokra. Nemají téměř žádnou přilnavost a hodně rychle začínají prokluzovat. Tyto fakta musíme brát v potaz v dalším řešení této otázky,“ prohlašuje o modře označených pneumatikách Pirelli Whiting.

Čtěte dále: Pirelli příští rok slibuje naplněná očekávání

Dočkáme se dramatických mokrých startů nebo nás čeká nuda za safety carem?

Opatrnost ředitelství závodu a nekvalitní pneumatiky do mokra – to jsou důvody startů za SC v případě nepříznivých podmínek

Diskuse k článku

Napsat komentář