Za Leclercovy problémy mohla poškozená hnací hřídel z kvalifikace

Jezdec týmu Ferrari nenastoupil do startu závodu, přestože měl pole position. Podle vyjádření samotného šéfa italské stáje byla příčinou pravděpodobně hnací hřídel, jenž vypověděla službu ještě před začátkem Grand Prix.

Štítky: Charles Leclerc Ferrari Zveřejněno 23. 05 2021 — Jiří Košta

Leclerc získal v sobotu za neobvyklých okolností šokující pole position pro Ferrari poté, co boural na konci třetí části kvalifikace. Těžká havárie na výjezdu z „Plaveckého bazénu“ zanechala Leclerca a Ferrari znepokojené škodami na jeho převodovce, nicméně po prozkoumání před závodem se nezjistily žádné další problémy.

Ferrari v neděli ráno oznámilo, že nebude měnit Leclercovu převodovku, čímž ho chtěla stáj držet na první pozici pro start. Později se ale vyskytl jiný problém, který stál monackého závodníka možnou šanci na vítězství.

„Musíme úplně pochopit, co se stalo. Porucha je na hnacím hřídeli na levé straně. Takže to není problém s převodovkou, který jsme měli. Převodovka byla včera večer zkontrolována, byla zkontrolována a myslím, že převodovka byla pro závod v pořádku. Náraz přišel na druhou stranu vozu, ale může to zcela souviset s nehodou. Nyní to ovšem potřebujeme analyzovat a pochopit, co se stalo,“ říká Mattia Binotto, šéf Ferrari.

Na otázku, zda se problém u Ferrari objevil již dříve, odpověděl Binotto: „Ne. Počkejme a uvidíme. Myslím, že můžeme pouze pečlivě analyzovat jednotlivé části údajů, a pokusit se o jasné vysvětlení.“

Samotný závodník měl pochybnosti o stavu vozu už po konci kvalifikace, proto se z pole position ani příliš neradoval. Jeho obavy se později tedy potvrdily. Týmový kolega Carlos Sainz dokončil závod na druhé pozici.

Toyota bZ4X: Bateriový elektromobil s futuristickým volantem