Za horší podívanou může kratší DRS zóna
To bylo shrnutí víkendu z pohledu šéfa Mercedesu Toto Wolffa poté, co Sergio Pérez dovezl další double Red Bullu.
Ředitel Asociace jezdců Grand Prix George Russell upozornil na pravděpodobné potíže s předjížděním v Baku dříve o víkendu, když pokáral FIA za zkrácení zóny DRS.
„Předjíždění bylo v předchozích letech vždy dobré, ale pravděpodobně jsme příliš zkrátili zónu DRS,” řekl šéf Mercedesu po nedělním závodě v Baku:
„Teď jsme se poučili pro příští rok.”
Piloti však popírají, že by DRS bylo jediným problémem tento víkend.
„Letošní vozy generují o něco větší přítlak, a tak vůz vzadu má trochu větší potíže s následováním,” řekl Perez.
Verstappen souhlasil: „Také si myslím, že kvůli váze aut, která dnes máme, je v nízké rychlosti také trochu těžší jet za soupeřem.
Vzpomínám si, že v roce 2015 nebo 16 jste mohli jet na několika různých tratích přes obrubník, protože auta byla mnohem lehčí, než teď. Ale v dnešní době je to opravdu, opravdu těžké, protože auta to prostě neumožňují.”
Ruský komentátor F1 Alexey Popov souhlasí s tím, že vozy „nové generace“ z let 2022 a 2023 se na určitých okruzích skutečně obtížně pohybují.
„Argumentem je ‚změňte trať,‘, ale problém je v tom, že tato auta byla navržena tak, aby poskytla více závodění – ale více závodění není,“ řekl.
„Z mého pohledu je naléhavé zabránit týmům v jejich ještě větším zlepšování. Pokaždé, když se zlepšují, všechen špinavý vzduch, kterému se snažili zabránit, začíná být víc a víc v prostoru. A toto je výsledek – velmi málo závodění přímo na trati,” dodal Popov.
Sono Motors Sion ukazuje bezpečnost aut na solární pohon – eFORMULE.cz (formulee.cz)