Mercedes se zlobí na Eddieho Jordana: Strašíš nám zaměstnance

Šéfovi Mercedesu se nelíbí podle něj nepodložené spekulace o odchodu značky z F1.

Štítky: Eddie Jordan Mercedes Zveřejněno 2. 07 2017 — Pavel Fabry

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff zkritizoval moderátora a experta anglické stanice Channel 4 Eddieho Jordana za jeho “falešné zprávy” o budoucnosti německé značky ve formuli 1.

Jordan, sám bývalý šéf týmu formule 1, vyjádřil pochybnosti nad setrváním Mercedesu ve F1 v dlouhodobém horizontu a naznačil, že jej brzy opustí někteří velcí sponzoři. Během víkendu Velké ceny Ázerbájdžánu například hovořil o tom, že nedávno vzniklé čínské konsorcium, které chce vstoupit do F1, by mohlo koupit tým z Brackley, který dříve startoval například jako BAR, Honda nebo Brawn, než se stal tovární stájí Mercedesu.

Vznikla firma s názvem CHINA F1 RACING TEAM

Wolff se nechal slyšet, že ho takové spekulace rozčilují, neboť je sledují i zaměstnanci jak závodního týmu v Brackley, tak motorářského oddělení v Brixworthu, kteří tak mohou získat pochybnosti nad svojí budoucností.

“Řekl jsem mu, že jsem připraven na jakékoliv žertování,” řekl Wolff. “Přestávám se ale smát, když se ty vtipy dotýkají 1500 zaměstnanců, kteří se zajímají o svoji budoucnost. A řekl jsem mu to v rozhovoru s ním, že je to pro mě příliš vážné téma. Neodcházíme z formule 1, žádný z našich sponzorů F1 neopouští, jsme poměrně spokojení s tím, kde jsme. A on by měl přestat vypouštět takové spekulace, falešné zprávy, do světa.”

Jordan si však za svými komentáři stojí: “Já jsem nikdy neřekl, že odejdou. Řekl jsem, že Mercedes do tohoto byznysu vstoupil s marketingovým a technickým účelem, nejsou tu proto, že by ho milovali. A odejdou, až se jim to bude hodit.

Nemyslím si, že jsem řekl, kdy nastane ten pravý čas. Řekl jsem pouze, že v roce 2018 vyprší smlouvy s (významnými sponzory) UBS a Petronasem. Dovedu pochopit, proč je kvůli tomu naštvaný, ale to není moje starost. To je život. Občas něco takového vypustím. A když to říkám, stojím si za tím.

Podívejte se na to z druhé strany. On mluví o 1500 lidech, já mluvím o tisících a tisících věřitelů (společnosti Daimler AG). Byl jsem v mnoha představenstvech a členové představenstev jsou lidé, kteří rozhodují. Podle mého názoru udělají to, co se jejich společnosti hodí nejvíce. Pokud dojdou k tomu, že návratnost investic už není ospravedlnitelná, jdou pryč, zmizí jakožto tovární tým.

Odkud si myslíte, že Mercedes přišel? A kam zmizela Toyota? Oddělení motorů si ponechají, to je jasné.”

Tiskový mluvčí Mercedesu sdělil, že je od Jordana “jednoduše špatné”, aby tvrdil, že kontrakty s Petronasem a UBS vyprší v roce 2018. Jordan dodává, že ve své roli v televizi bude vždy říkat to, co má na srdci.

“Je příliš mnoho lidí, kteří mají obavy, jestli mohou vkročit do něčího motorhomu, nebo ne,” řekl. “Mým úkolem je podávat zprávy o tom, co vím. To budu dělat a nikdo mě neumlčí. Pokud to budou naprosté nesmysly a nebude v tom ani za mák pravdy, pak by tohle samozřejmě říkat měli.”

Diskuse k článku

Napsat komentář