Wolff považuje úvahy o zákazu aerodynamických tunelů za vtip

Šéf Mercedesu považuje aerodynamické tunely za nedílnou součást formule 1 a je proti jejich zákazu.

Štítky: Bob Fernley Christian Horner Finance Pravidla Toto Wolff Zveřejněno 14. 03 2015 — Filip Fikejz

Šéf Mercedesu považuje aerodynamické tunely za nedílnou součást formule 1 a je proti jejich zákazu.

Šéf Red Bullu Christian Horner nedávno doporučoval zvážit zákaz používání aerodynamických tunelů. Výkonný ředitel Mercedesu Motorsport Toto Wolff je proti. Stejně se vyslovila i zastupující šéfka Williamsu Claire Williamsová, podle které by zákaz mohl být kontraproduktivní, protože by krátkodobě došlo k navýšení nákladů při hledání náhradních možností.

Wolff považuje Hornerovo vyjádření za vtip. „Je zajímavé, kdo s takovými myšlenkami přichází. Pořád si myslím, že to byl vtip. Aerodynamické tunely jsou nedílnou součástí dnešní formule jedna. Jsou nedílnou součástí automobilového průmyslu. Pokud nebudeme používat aerodynamické tunely, jak chcete bez měření dostat auto na trať?“ diví se. „Nemůžete očekávat, že bude formule jedna vrcholem motorsportu a budou zde závodit nejkonkurenceschopnější vozy, aniž byste mohli vyzkoušet aerodynamickou výkonnost.“

Právě z těchto důvodů Wolff věří, že k zákazu aerodynamických tunelů nakonec nedojde.

Opačného názoru je zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley. „Force India toto řešení dvakrát nabízela Strategické skupině, dvakrát to bylo zamítnuto, mimo jiné Red Bullem, ale jsem rád, že se začíná řešit problém, který by měl být vyřešen, doufejme, že to bude pokračovat,“ přeje si.

„Myslím, že to je velmi realistické. Formule jedna by měla být vrcholem motosportu, předpokládáme, že budeme posouvat možnosti technologie,“ uvedl. „Ale používáme v našich aerodynamických odděleních zařízení, která jsou archaická a je neuvěřitelně drahé je provozovat,“ zhodnotil. Sám by se raději zaměřil na CFD (Computational Fluid Dynamics – počítačové simulace pohybu tekutin). „Formule jedna bude udržitelnější pro všechny týmy, zejména ty nezávislé, a dojde ke snížení vstupní bariéry pro nové týmy.“

Samotná Force India se před pár lety rozhodla, že kvůli vysokým nákladům nebude stavět vlastní aerodynamický tunel. „Před dvěma nebo třemi lety jsme o tom přemýšleli a stálo by to tehdy čtyřicet milionů dolarů,“ uvedl. Naopak základní software pro CFD podle něj vyjde na oproti provozu tunelu „zanedbatelný“ milion dolarů.

 

Diskuse k článku

Napsat komentář