Wolff: Budeme za blbce, když změníme pravidla s motory
Podlé šéfa Mercedesu není správné, aby F1 zkracovala nastávající cyklus nových pravidel kvůli návratu desetiválců.
Diskuze o návratu desetiválců zašla tak daleko, že se dokonce začalo spekulovat o tom, že je ve hře zrušení nastávajících pravidel nebo zkrácení jejich období o dva roky, aby se desetiválce vrátily již v roce 2029.
Nové hybridní motory vstoupí v platnost od příštího roku a podle plánovaného pětiletého období budou využívány do roku 2030. Dle šéfa Mercedesu Toto Wolffa je nepřípustné, aby se vůbec uvažovalo o možnosti tento cyklus zkracovat.
Stanovení nových pravidel znamenalo mimo jiné to, že do F1 přivedly nové výrobce, jako je Audi nebo Cadillac. Podle Wolffa musí formule 1 zůstat spolehlivým partnerem, na kterého se mohou automobilky spolehnout.
“Jako formule 1 vypadáme trochu hloupě, pokud přilákáme výrobce jako Audi, navrhneme skvělý hybridní motor s udržitelnými palivy a pak najednou řekneme, že to takhle chceme mít jen na tři roky a ne pět let,” řekl Wolff.
“Musíme být stabilním a spolehlivým partnerem, který řekne: ‘To jsou předpisy, to je investiční rozpočet, s tím musíte počítat’. A pak se lidé mohou připojit nebo ne. Ale ještě předtím, než tyto předpisy vůbec začnou – pojďme se podívat na další motor a pohonnou jednotku. Myslím, že díky tomu vypadá formule 1 trochu nevyzpytatelně.”
Wolff však nevylučuje, že návrat většího objemu válců bude pro formuli 1 přínosem. Jen musí přijít ve správný čas. “Jako Mercedes jsme vždy otevření těmto diskusím. Jaký je motor budoucnosti? Je to V8, je to V10, jaký druh hybridního systému bude ve voze? Udržitelné palivo jde jednoznačně dopředu, bude to atmosférický motor nebo turbomotor?”
“Jakákoli výzva, která se objeví, je pro nás v pořádku, pokud bude existovat řádný postup o tom, jak se o tomto motoru rozhoduje. Tento postup je dnes na místě, takže spojme hlavy se všemi výrobci motorů a podívejme se, co chceme mít po roce 2030 a pak vymysleme plán, který je pro formuli 1 dobrý,” dodal Wolff.”