Williams v roli štvané zvěře. Kdo mu bude dýchat na záda?

Na britskou stáj a její třetí místo mezi týmy si brousí zuby hned několik soupeřů. Williams si tak letos bude muset hlídat záda, pokud bude chtít zopakovat úspěchy posledních dvou let. To ale bude vyžadovat spoustu dřiny a zlepšení na konkrétních místech. Bilance týmu z Grove je poslední dvě sezony zpátky rozhodně pozitivní, zvláště s ohledem…

Štítky: Rob Smedley Williams Zveřejněno 16. 02 2016 — Josef Nekvinda

Na britskou stáj a její třetí místo mezi týmy si brousí zuby hned několik soupeřů. Williams si tak letos bude muset hlídat záda, pokud bude chtít zopakovat úspěchy posledních dvou let. To ale bude vyžadovat spoustu dřiny a zlepšení na konkrétních místech.

Bilance týmu z Grove je poslední dvě sezony zpátky rozhodně pozitivní, zvláště s ohledem na předcházející, hubené roky. Podařilo se mu totiž získat dvě třetí místa v Poháru konstruktérů a znovu tak vtiskává svému jménu prestiž. Až doposud ale sklízel nízko rostoucí jablka. Současný „minimální“ cíl Williamsu je tento úspěch zopakovat do třetice.

Největší hrozbu pro Williams budou představovat nájezdníci zezadu. Této role by se nejlépe mohl zhostit Red Bull, ale záležet bude na výkonu a zejména také na spolehlivosti motorů TAG Heuer společnosti Renault. V závislosti na kondici pohonných jednotek půjde o tvrdý souboj. Zvláště vezmeme-li v potaz fakt, že tým nápojového giganta nemá problémy postavit jedno z nejlepších šasi v poli.

Loňská sezona byla sice naprostá katastrofa pro stáj McLaren-Honda, ale dá se tušit, že ve Wokingu jsou z nejhoršího venku. Nehledě na to, že tým může zaznamenat podobný výkonnostní skok jako Ferrari během loňské zimy, čímž by se rovněž mohl dostat Williamsu na kobylku.

Pak je tu také černý kůň závěru minulé sezony. V posledních devíti závodech získala Force India pouze o devět bodů méně než Williams. „To, co jsme mohli vidět od Force Indie ke konci roku, by mohlo být trochu zavádějící, protože oni pokračovali ve vývoji auta, zatímco ostatní jej ukončili. Pracují ale velmi tvrdě a také chytře. Dělají méně chyb, učí se, jak má jejich auto fungovat, a to je z hlediska vývoje klíčové,“ sdělil Rob Smedley, provozní šéf Williamsu.

Klíčovou roli bude hrát z pohledu Williamsu také to, jak se mu podaří zacelit bolavá místa. FW36 a FW37 byla sice slušná auta, ale ztrácela zejména na techničtějších okruzích a za mokrých podmínek. V Grove se na tato místa zaměřili i přesto, že se nejedná o přímou spojnici v měření sil v bojích o třetí místo v Poháru konstruktérů a práce v této oblasti je komplikovaná.

„Nesnáším, když jedeme na místa jako Monako, a nenávidím Abu Dhabi, protože pro nás vypadá špatně. Cítím se za to osobně zodpovědný, a to je důvod, proč do toho dávám tolik úsilí, protože je to něco, co musíme vyřešit,“ navazuje Smedley na to, že se v Grove pracuje velmi tvrdě.

Čtěte dále: Williams raději investuje do auta než do superstar v kokpitu

Konfrontovat spolu budou Felipe Massa a Daniel Ricciardo možná častěji

V kontaktu na trati spolu budou Felipe Massa a Daniel Ricciardo možná častěji než v minulosti

Diskuse k článku

Napsat komentář