Williams ukázal FW38
Tým Williams nečekaně zveřejnil obrázky svého monopostu FW38, se kterým bude letošní rok bojovat. Třetí sezonu v řadě jsou ikonickým prvkem monopostu proužky respektující roli hlavního a titulárního sponzora týmu, nápojové značky Martini. Williams má v úmyslu navázat na třetí místo v Poháru konstruktérů sezony 2015, ve které se dokázal čtyřikrát umístit na stupních vítězů.…
Tým Williams nečekaně zveřejnil obrázky svého monopostu FW38, se kterým bude letošní rok bojovat. Třetí sezonu v řadě jsou ikonickým prvkem monopostu proužky respektující roli hlavního a titulárního sponzora týmu, nápojové značky Martini.
Williams má v úmyslu navázat na třetí místo v Poháru konstruktérů sezony 2015, ve které se dokázal čtyřikrát umístit na stupních vítězů.
„Skončit třetí v posledních dvou letech je velký úspěch, zejména s ohledem na objem zdrojů, které můžeme využít“ řekl Frank Williams. „Zůstat na této úrovni bude samo o sobě velká výzva. Ale budeme se dál zlepšovat, protože nic není tak dobré jako vítězství.“
Pro Williams budou závodit stejně jako v předchozích dvou letech Felipe Massa a Valtteri Bottas. Zástupkyně šéfa týmu Clair Williamsová dodala:
„Vypadá to, že letošní sezona bude hodně vyrovnaná. Jsme přesvědčeni, že se nám přes zimu povedlo dosáhnout zlepšení a že FW38 bude stavět na kvalitách FW37.“
Auto mělo vloni velké problémy na okruzích s malou rychlostí, jako například Monako. Technický ředitel týmu Pat Symonds uznal, že na úrovni menších rychlostí byl Williams FW37 podstatně horší než na úrovni rychlosti vyšších. Pat Symonds současně dodal, že neočekává 25% nárůst hlasitosti motorů tak, jak původně předpokládal.
„Bude to mít trochu ostřejší zvuk, také díky zlepšenému výkonu spalovacího motoru,“ řekl Symonds. „Důležitější je ale skutečnost, že obtokový ventil už neústí do hlavního výfuku. To samo o sobě nejen zvedne asi o 12 % hlasitost motorů, ale sem tam se motor projeví tak, jak jsme u vysoko výkonnostních turbo motorů zvyklí.“
Jak je pro F1 obvyklé, tým chystá vývojové úpravy na autě ještě před úvodním závodem v Melbourne. Poprvé se FW38 na dráze objeví v pondělí při testech v Barceloně.
Technické informace:
- Podvozek: Monokok konstrukce z vrstvených uhlíkových vláken splňující nárazové standardy FIA
- Přední zavěšení: Dvojité lichoběžníkové, push-rod systém pružin a stabilizátor
- Zadní zavěšení: Dvojité lichoběžníkové, pull-rod systém pružin a stabilizátor
- Převodovka: Williams, osm rychlostních stupňů, bezprodlevová, sekvenční poloautomatická, plus zpátečka, elektro-hydraulické ovládání
- Spojka: lamelová karbonová
- Tlumiče: Williams
- Kola: Apptech kovaná magnéziová
- Pneumatiky: Pirelli, přední: 245 / 660-13, zadní: 325 / 660-13
- Brzdová soustava: AP šestipístové (vpředu) a čtyřpístové (vzadu) třmeny s uhlíkovými kotouči a destičkami
- Řízení: Williams, hřebenové, s posilovačem řízení
- Palivový systém: ATL kevlarem zesílená nádrž
- Elektronické systémy: FIA SECU standardní elektronická řídicí jednotka
- Chladicí systém: Aluminiový olej, voda a radiátory převodovky
- Kokpit: Šestibodový bezpečnostní pás s 75 mm širokými řemeny, systém HANS, vyjímatelná, anatomicky tvarovaná sedačka z uhlíkových vláken
- Motor: Mercedes-Benz PU106C Hybrid, Spalovací motor: objem 1,6 litru, 6 válců, úhel 90 stupňů, počet ventilů 24, maximální otáčky spalovacího motoru 15000 ot./min, maximální průtok paliva 100 kg / hod (nad 10500 ot.min.)
- Vstřikování paliva: Vysokotlaké přímé vstřikování paliva (max 500 barů na jeden vstřikovače / válec), přeplňovací jednostupňový kompresor a výfuková turbína na společné hřídeli, maximální otáčky turbíny 125 000 ot./min.
- ERS: Mercedes AMG HPP
- Rozměry a hmotnost: Hmotnost: Minimum specifikované FIA, celková délka: 5000 mm, výška: 950 mm, celková šířka: 1800 mm
Compare Williams‘ new FW38 side-by-side with last year’s car: https://t.co/963cUcz4qA #F1 pic.twitter.com/N5fyHY43FO
— F1 Fanatic (@f1fanatic_co_uk) February 19, 2016
Tým | Datum | Způsob prezentace |
---|---|---|
Renault (zabarvení) | 3. února | info + fotky |
Red Bull | 17. února | info + fotky, prezentace zabarvení |
Williams | 19. února 9:45 | info + fotky |
Ferrari | 19. února 14:00 | info + fotky |
Mercedes | 21. února 9:00 | info + fotky |
McLaren | 21. února 9:30 | info + fotky |
Haas | 21. února 15:00 | info + fotky |
Force India | 22. února 8:30 | info + fotky |
Red Bull | 22. února 8:30 | info + fotky |
Toro Rosso | 22. února | info + fotky |
Renault | 22. února | info + fotky |
Manor | 22. února | info + fotky |
Sauber | 29. února | info + fotky |
Platí to samé, jako u Ferrari, ta zúžená záď jasně ukazuje směr vývoje formulí. Tedy že je třeba
zmenšovat kvůli aerodynamice, ne zvětšovat, co tvrdil Mercedes: http://gpf1.cz/analyza-honda-jde-koncepcne-spatnym-smerem/
Čím víc na něj koukám, tím víc mi příjde nadupaný a tím víc si všímám těch, na první pohled nepatrných, změn. No, tak snad jim to bude fungovat a už konečně udělají tu výhru. 😉
Štíhlé boky 😉
TomysF1 DallasDD No je fakt, že jestli se nezvětšila světlá výška auta a podlaha je stejně vysoko jako u předešlého modelu, tak Fillipe se svou výšku asi fakt neuvidí. Anebo mu závodní sedačku vycpou polštářkem, jako to dělají ženy menšího vzůstu v autoškole:)
DallasDD Vypadá to, že mají ještě horší výhled 😉
Tady je srovnání letošního a loňského Wilíku:)
https://twitter.com/f1fanatic_co_uk/status/700617176512798720
No po oznámení Williamsu, že letošní model bude revoluční a od loňského modelu dost odlišný, jsem teda čekal větší úlet. Až na pár drobnějších změn vypadá dost podobně jako předcházející