Williams: Naším problémem byla rychlost, ne strategie
Závodní šéfinženýr Williamsu Rob Smedley vidí za maďarským výsledkem týmu výkonnost vozu, nikoliv strategická rozhodnutí.
Závodní šéfinženýr Williamsu Rob Smedley vidí za maďarským výsledkem týmu výkonnost vozu, nikoliv strategická rozhodnutí.
Stáj z Grove nasadila svým jezdcům při druhém pit stopu tvrdší směs, což se neukázalo jako ta nejlepší volba.
„Nasadili jsme primární směs, protože jsme si mysleli, že by ta vedlejší nevydržela až do konce jen s jednou další zastávkou,“ vysvětloval Smedley. „Podle všeho, co jsme viděli v pátek, a na základě dat ostatních týmů jsme od měkčí pneumatiky očekávali 16 kol.“
„Rozdíl ale myslím byl ten, že v těchto podmínkách vám mohly ty pneumatiky fungovat, proto méně klouzaly, což obrovsky prodloužilo jejich životnost.“
Tato chyba v úsudku ale podle Smedleyho nestojí za tím, že na rozdíl od předchozích závodů Williams nevybojoval stupně vítězů.
„Hlavním problémem zcela určitě byla rychlost vozu. V posledních čtyřech závodech jsme měli druhé nejrychlejší auto, ale jak jsem často říkal, rychle se to může změnit z druhého na páté nejrychlejší auto,“ připomněl.
„Myslím, že když měla trať vyšší teploty (v sobotu), šlo nám to dobře, pak se trať ochladila o 18 až 20 stupňů a my jsme z vozu nedokázali dostat žádnou rychlost. Musíme pochopit, jak pracovat s pneumatikami v těchto podmínkách, na tomto typu povrchu, s jeho hrubostí, tyto směsi, tato pracovní rozpětí, a jak můžeme s autem jezdit v takových podmínkách, abychom příště byli lepší.“
„Dnes jsme neodvedli nejlepší práci, to je naprosto jasné, ale nemyslím, že by to, co jsme se dnes snažili provést, bylo zásadně špatně, oba vozy jsme dostali na body, ale prostě nám to nefungovalo. Od začátku jsme rychlostně ztráceli a propadali se vůči Red Bullu a Ferrari.“
Diskuse k článku