Williams kvůli nadváze zvažoval kopletní odstranění laku a barvy (a sponzorů)
Hlavní inženýři stáje z Grove došli za marketingovým oddělením Williamsu, aby zjistili, zda je možné ze současného monopostu sundat ještě více laku. Tým bojuje s nadváhou vozu a zbavení se zabarvení může ušetřit i několik kilogramů.
Williams v průběhu letošní sezony zatím mění své zbarvení. Z tmavě modrého monopostu v Bahrajnu se postupně stává nenápadný černý vůz. Velké změny přišly v Austrálii a během Grand Prix Emilia Romagna došlo k dalšímu posunu.
Stáj z Grove se zbavuje svého původního lakování a nahrazuje jej pouze černým karbonem, proč? Barva něco váží, vzhledem k velikosti aktuálních vozů vyjde kompletní zabarvení aut zhruba na šest kilo, což ve světě F1 může udělat rozdíl necelé sekundy na kolo.
Černý karbon samozřejmě také něco váží. V porovnání s lakem jde ale o obrovské rozdíly a Williams implementací karbonu na své vozy snižuje celkovou hmotnost. Stáj z Grove není jediná, která tento krok učinila, je ale rozhodně týmem, který zašel nejdále.
Karbon nahradil barvu snad na všech místech na voze, na nose, bočnicích, krytu motoru a na předním a zadním křídle. Modré barvy je na aktuálním Williamsu poskromnu a inženýři stáje chtěli zajít ještě dál.
„Mluvili jsme o tom a chtěli jsme pokračovat ještě dál. Na straně druhé, auto musí mít nějakou osobitost, mělo by být rozeznatelné a každý by si měl být při pohledu na monoposty jistý, o jaký tým vlastně jde.
Je to o hledání kompromisů. Podstatou formule 1 je mít co možná nejrychlejší auto, ale také by mělo hezky vypadat. To samé vyžadují sponzoři, chtějí mít rychlé auto, ale také vůz, který dobře vypadá a který mohou dobře reprezentovat,“ rozpovídal se hlavní inženýr Williamsu Dave Robson.
Jak bylo již zmíněno, Williams není jediným týmem, který se zbavuje svého zbarvení. Podobné kroky v nedávné době učinil Red Bull, Alpine, Aston Martin a také McLaren. Stáj z Wokingu má podobný proces jako kolegové z Grove, z oranžové formule se postupně stává černá.