Whitingovy vzpomínky: Žádný jezdec nebyl nikdy víc naštvaný než Alonso v Monze 2006

Ředitel závodů Charlie Whiting si v rozhovoru pro F1 Racing vzpomněl na jeden z napjatých momentů své kariéry.

14 Štítky: Charlie Whiting Fernando Alonso Zveřejněno 16. 07 2014 — Jan Pastorek

Ředitel závodů Charlie Whiting si v rozhovoru pro F1 Racing vzpomněl na jeden z napjatých momentů své kariéry.

Steve Nielsen položil Whitingovi otázku, zda někdy viděl rozrušenějšího jezdce, než byl Fernando Alonso v Monze 2006, když dostal penalizaci za to, že překážel Felipemu Massovi v kvalifikaci.

„Ne. Nikdy,“ odpověděl. „Byl rozžhavený. Chtěl za mnou přijít a Steve ho přivedl. Nejdřív mi vysvětlil, že neudělal nic špatného. Pak se trochu víc vzrušil a řekl: ‚Co mám o tom říct své babičce, až s ní budu mluvit? Volám jí každý večer!‘“

„Pak se postavil, ještě víc se naštval, hodil své sluneční brýle přes místnost a opravdu začal křičet. Nikdy předtím jsem jezdce neviděl udělat něco takového a opravdu jsem měl obavy o jeho zdraví. Vážně.“

„Pokud někdo nastoupí do závodu tak napjatý, je sám sobě nebezpečný. Nešlo o to, jestli ten trest byl správný, ale nikdy předtím jsem neviděl jezdce tak naštvaného.“

V té době Alonso bojoval o svůj druhý titul mistra světa v barvách Renaultu a sociální sítě byly téměř neexistující, takže své emoce nemohl tolik sdílet se světem. A co by tak asi tehdy napsal na Twitter, kdyby existoval?

„Asi něco, co by mu vysloužilo předvolání před Světovou radu FIA!“ odhadl Whiting.

Ředitel závodů přesto říká, že proti žádnému jezdci nikdy nic neměl, nemůže jmenovat žádné neoblíbence.

„Aby byl někdo váš nejméně oblíbený jezdec, musíte ho aktivně nemít rádi, a já nemám aktivně nerad žádného jezdce, ani jsem neměl nerad žádného jezdce, se kterým jsem kdy ve formuli 1 pracoval.“

„S některými jsem diskutoval víc než s jinými a s jistotou můžu označit dva jezdce, kteří se nejvíc hádali. Jsou to Jacques Villeneuve a Juan Pablo Montoya. Málokdy připustili, že chybovali, a za ty roky jsem s nimi měl celkem dost sporů. Nikdy nic moc rozvášněného, ale dalo se na ně vždy spolehnout, co se debat na schůzích s jezdci a podobných věcí týče.“

Diskuse k článku

Napsat komentář