Whiting vysvětlil, co přesně nesmí týmy jezdcům sdělovat
Ředitel závodů Charlie Whiting uvedl příklady zakázané rádiové komunikace mezi týmy a jezdci.
Ředitel závodů Charlie Whiting uvedl příklady zakázané rádiové komunikace mezi týmy a jezdci.
Zákaz platí už od nadcházející Grand Prix Singapuru, týmy nesmí během žádné jízdy závodního víkendu sdělovat svým jezdcům nic, co by jim mohlo pomoct k lepším výkonům. Pokud někdo toto nařízení poruší, bude potrestán.
„Bude to na posouzení stewardů, ale myslím, že to bude spíše sportovní trest než pokuta,“ uvedl Whiting pro Auto Motor und Sport s tím, že se trestat bude bez varování.
A co přesně týmy nesmí jezdcům sdělovat vysílačkou ani nijak jinak?
- Že mají šetřit palivo. Údaje o spotřebě, které generuje vůz, si musí jezdec sám přečíst na volantu a zachovat se podle nich.
- Jaký mají nastavit režim motoru, dobíjení ERS nebo mix paliva.
- Že mají šetřit brzdy nebo pneumatiky. Podobně jako u paliva si jezdci musí hlídat informace o stavu brzd na volantu.
- Instrukce v zaváděcím kole pro přípravu na start a další info jako teploty pneumatik, brzd a nastavení spojky a převodovky.
Naopak tyto informace týmy smějí jezdcům sdělovat:
- Informace o provozu na trati, kdo kde jede, jaké jsou rozestupy a podobně.
- Instrukce pro zajetí do boxů na přezutí.
- Týmové příkazy.
- Příkazy typu: předjeď nebo drž se zpět.
Když to shrneme, tak inženýři nesmí jezdcům říkat nic o tom, jak by měly ovládat nebo zacházet s vozem. Nesmí jim říkat nic ani o stavu vozu, pokud se to netýká bezpečnosti. Ostatní informace jsou dovolené. A všechna omezení se týkají jen komunikace směrem z boxů do vozu. Jezdci svému týmu můžou pořád říkat, co chtějí, požádat třeba o změnu nastavení předního křídla během pit stopu a podobně.
Diskuse k článku