Vzrušení kolem zvednutých aut v Monaku? Takové fotky soupeři už mají, říká Red Bull
Šéfa týmu Red Bull Christiana Hornera neznepokojuje, že jejich soupeři měli možnost prohlédnout si zřídka viditelnou podlahu jejich vozu, když byl vůz Sergia Péreze v sobotu zvedán jeřábem. Podle něj takové snímky už dávno existují.
Tým má od poloviny loňské sezony se svými vozy RB18 a RB19 drtivou převahu nad svými soupeři a v Monaku si připsal 16. vítězství z posledních 17 grands prix. Předpokládá se, že velká část jejich výkonnostní výhody pochází z toho, jak vzduch proudí pod podlahou vozu. Soupeři měli vzácnou příležitost prohlédnout si konstrukci Red Bullu, když byl Perezův vůz odklizen po jeho havárii během Q1 v Monaku.
“Je velmi neslušné dívat se lidem pod sukně,” zažertoval Horner na otázku, zda se neobává odhalení tajemství svého vozu.
Spodní část vozu Mercedes W14 byla také odhalena, když Lewis Hamilton havaroval v zatáčce Mirabeau během závěrečného tréninku.
“Tento víkend to byla pro všechny týmy tak trochu přehlídka,” řekl Horner. “Každý byl v určitém okamžiku ve vzduchu. Takže je to pro všechny stejné.”
Horner se však domnívá, že soupeři Red Bullu by již měli mít dobrou představu o tom, jak vypadá podlaha jejich vozu.
“Fotky podlah se pořizují v paddocku i v jeho okolí,” řekl. “Přijedou v dodávkách, pracují s auty, rolety jsou zvednuté. Každý tým bude zaměstnávat špionážní fotografy, aby pořídili snímky vozů, když jsou rozebrané na kusy. Takže to je běžná praxe. “Nemyslím, že je to první fotka naší podlahy. Je to asi poprvé, co je zavěšeno na jeřábu. Ale všechny týmy se vždycky snaží o tu špionáž.”
Výkonnostní ředitel Aston Martinu Tom McCullough si oddechl, že jejich vůz nebyl vystaven stejným způsobem. “Jsem si jistý, že aerodynamici si budou dobře prohlížet všechny vozy, které byly zvednuty,” řekl. “Naše naštěstí ještě zvednuté nebyly. Pokusíme se, aby to tak zůstalo.”
Konstruktéři F1 si podle něj dávají obzvlášť záležet na tom, aby podlaha jejich vozů nebyla vidět. “Aerodynamici nikdy nechtějí se o svá řešení s někým dělit. Hodně se dozvíte už jen z toho, jak je prkno opotřebované, hodně se dozvíte z toho, co se dotýká povrchu dráhy. Ale napříč týmy je spousta velmi vzrušených aerodynamiků, kteří se na všechny tyhle obrázky dívají.”