Vysvětlení, proč byl Vettel potrestán
Sebastian Vettel dostal drahý trest poklesu tří míst na startu GP USA. Když byly vyvěšeny červené vlajky během prvního tréninku, sice zvolnil a jel pomalu, avšak ne dostatečně.
Když jsou tréninky pozastaveny signálem červených vlajek, pilot musí zvolnit. Od letošního roku je míra zpomalení kontrolována jednotnou řídicí jednotkou podobně, jako je tomu v případě aktivace virtuálního safety caru během velké ceny.
Here is Vettel’s lap under red flag in FP1 pic.twitter.com/coJcFOuqXS
— Gianluca D’Alessandro (@Gianludale27) 19. října 2018
Je zřejmé, že Vettel zpomalil a dojem je takový, že si počíná opatrně. Jenomže důležitý není dojem, nýbrž čísla. Aby byla pravidla o zpomalení naplněna, musí pilot alespoň jednou v každém maršálovském sektoru zvolnit tak, že se dostane vypočítaným údajem nad hodnotu prezentovanou na volantu. Jinými slovy stráví více času projetím daného úseku = pojede dostatečně pomalu.
To se ale v maršálovském sektoru 6 a 7, tedy v úseku zatáček 6 až 8, Vettelovi nepovedlo a poprvé se tak stalo až skoro půl minuty po vyvěšení červených vlajek. Komisaři upozorňují, že mají takový prohřešek za závažné porušení pravidel. Stejně byl v Japonsku potrestán Esteban Ocon.
Jak Pérez díky dobré znalosti virtuálního safety caru přechytračil zaskočeného Grosjeana
Sebastian Vettel se zlobí a tvrdí, že pravidlo kolem červených vlajek je špatné.
„Měl by se uplatňovat nějaký selský rozum,“ řekl Vettel. „Vytasit se s přesným časovým údajem 27,7 sekundy a brát to jako porušení pravidel je podle mě špatně. Myslím, že jsem zpomalil. Měl jsem dobrý rozhled na dění kolem sebe. Pravidla jsou jasná, takže je známe. Vůbec poprvé se nám to stalo na mokru, takže časové limity jsou výrazně pomalejší. To abyste zpomalili na 40 až 50 km/h, když chcete dodržet limit. Což asi příště budu muset udělat.
Podle mého názoru je to ale není správné. Když někdo pojede za vámi, narazí do vás. Ale důležitější je nedostat trest.
Podle komisařů mi trvalo 27,7 sekundy, než jsem zpomalil. Dával jsem si velký pozor a zpomalil jsem, abych vyhověl pravidlům.“
Bohužel důsledek Bianchiho nehody + byrokraticky hráblí komisaři.
Poněkud přísné rozhodnutí, treninky jsem neviděl, takže nemohu posoudit jak moc to bylo vážné. Pořád jako hlavní problém vidím nejednoznačnost rozhodování sportovních komisařů. Tolik špatných jednání ze strany jezdců je ponecháno s napomenutím. Zvláštní
Opět chyba, chyba, chyba… A to chce být mistrem světa.