Vysoký sklon vozu (rake) Mercedes nedokáže napodobit
Šéf Mercedesu Toto Wolff vyloučil, že by se Stříbrné šípy nechaly inspirovat agresivním sklonem (tzv. rakem) Red Bullu. Podle něj něco takového není fyzicky proveditelné.
Vysoká světlá výška vzadu a naopak přední náprava co nejtěsněji nad vozovkou, to je filozofie, kterou si technický guru Red Bullu Adrian Newey osvojil v 90. letech u Williamsu a kterou používá dodnes.
Právě vozy s tímto konceptem agresivního sklonu zvýhodnila nová pravidla. A naopak těm konvenčnějším – Mercedesu nebo Aston Martinu – ublížila. A náprava nebude snadná.
„Naše analýzy ukázaly, že koncepty vozů s výraznějším sklonem ztratily oproti loňsku méně přítlaku než ty s menším sklonem. Jde o poslední rok těchto pravidel, i proto nebudeme schopni napodobit koncept Red Bullu a některých dalších týmů,“ přiznává šéf Mercedesu Toto Wolff.
„Fyzicky to není možné. Naše zavěšení kol a nastavení vozu nebude fungovat způsobem, jakým jej používá Red Bull. Musíme z auta dostat to nejlepší a vyladit jej za pomoci toho, co máme k dispozici.
Navíc si nemyslím, že sklon vozu je jedinou věcí, kvůli které trpíme. Vliv mají také nové pneumatiky. Je pro nás možná těžší získat zpět ztracený přítlak, ale z toho, co jsem viděl, to zatím vypadá, že s Red Bullem můžeme svést pořádně těsnou bitvu,“ doufá.
Audi přichází s updatem pro plug-in hybridy – baterie mají větší kapacitu