Výsledek letošní sezony ovlivní aerodynamické možnosti konstrukce nových aut pro rok 2022

F1 od příštího roku zavádí systém aerodynamických hendikepů a bonusů. Silné týmy budou více omezeny limitem počítačové kapacity pro simulace a objemem testů v aerodynamickém tunelu. Slabé týmy budou naopak zvýhodněny. Určující bude pořadí v Poháru konstruktérů. A v tom vidí technický ředitel Mercedesu James Allison problém, protože podle něj už letošní rok ovlivní výstavbu aut pro sezonu 2022.

Štítky: Pravidla Technika Zveřejněno 8. 06 2020 — Tomáš Richtr

Pravidlo aerodynamických hendikepů a bonusů vejde v platnost příští sezonu 2021. Vítězný tým sezony 2020 bude omezen na možnostech využití počítačových simulací a aerodynamického tunelu. Poslednímu týmu budou kapacity naopak navýšeny. V polovině kalendářního roku se pak pravidlo resetuje podle aktuálního pořadí.

Jak pravidlo aerodynamických hendikepů a bonusů funguje

Pro první polovinu roku 2022, na který bylo odsunuto představení nové generace formulí, tak bude pravidlo aerodynamických hendikepů a bonusů diktováno konečným pořadím ročníku 2021.

Jenomže tady je jeden malý problém: stávající generace aut je na vývoji pro rok 2021 výrazně omezena kvůli úspoře nákladů ve stínu pandemické krize. Znamená to, že v průběhu příští sezony se práce aerodynamického vývoje budou soustředit převážně na modely nových vozů pro rok 2022. A na tyto práce se bude vztahovat princip hendikepů a bonusů určený pořadím na konci letošního roku a pak pořadím v polovině příštího roku.

Technický ředitel Mercedesu James Allison upozorňuje: „Takže to zcela nové auto pro rok 2022, postavené na zelené louce, které nemá ale vůbec nic společného s existující generací aut, bude ovlivněno tím, jak se vám dařilo v roce 2020, o dva roky dříve.“

Allison se tak obává, že tým, který na tom bude letos výkonnostně špatně, bude mít eventuálně zájem na tom být co nejhůře, aby pro práci na autě specifikace 2022 získal příští rok co nejvíce bonusů. Pokud dokáže se současným modelem tým příští sezonu nějak přežít.

Diskuse k článku

Napsat komentář