Vylepšený motor Ferrari by měl znamenat zrychlení o několik desetin sekundy na kolo

Boje na špičce startovního pole by mohly brzy zintenzivnit, pokud se Ferrari podařilo vylepšení motoru.

5 Štítky: Ferrari Pohonné jednotky Zveřejněno 3. 06 2015 — Jan Pastorek

Boje na špičce startovního pole by mohly brzy zintenzivnit, pokud se Ferrari podařilo vylepšení motoru.

Šéf Scuderie Maurizio Arrivabene v Monaku řekl, že jeho tým přijede do Kanady s neupraveným motorem. Pak ale FIA oznámila, že Ferrari a Honda letos poprvé v sezóně využily vývojové žetony na úpravy svých pohonných jednotek.

Zda vylepšený motor Ferrari nasadí už v Montrealu, zatím není potvrzené, ale několik zdrojů neoficiálně říká, že by mělo. Podle nich by měl mít vylepšený motor Ferrari výkon vyšší o 30 koní, což by v průměru mělo znamenat zrychlení o tři desetiny sekundy na kolo.

To by v kvalifikacích na Mercedes ještě stačit nemělo, ale na některých okruzích to může znamenat relativně vyrovnané v závodech.

Diskuse k článku

5 komentářů: “Vylepšený motor Ferrari by měl znamenat zrychlení o několik desetin sekundy na kolo”

  1. vocho67 napsal:

    To je nadějné. Snad bude muset Mercedes řešit jiný problém,než souboj vlastních pilotů.
    Pokud se bude muset jeden z nich obětovat ve prospěch týmu, už se těším na ty „šťastné obličeje“.

  2. Jan Pastorek napsal:

    Situs: Homologace letos v podstatě neznamená nic. V únoru sice museli výrobci předložit FIA specifikaci svých letošních jednotek, ale můžou je dál upravovat s žetony, které jim zbyly.

  3. Situs napsal:

    A co tedy v tomto smyslu znamená slovo homologace a potažmo jen jedna homologace ročně? Podle mě to je úplný nic.

    Jan Pastorek: homologizaci

  4. Jan Pastorek napsal:

    ej_kej_ej: Je to tak, každý nepoužitá jednotka se dá s použitím žetonů vylepšit. Týmy si proto musí dobře naplánovat, kdy úpravy nasadí, vždycky můžou jen u nového nepoužitého motoru.

  5. ej_kej_ej napsal:

    Jak lze vlastně využít žetony ve vztahu k homologizaci? Pokud se dobře pamatuji, tak vývoj byl uvolně pouze na základě chybějíciho data pro homologizaci – ale povinost homologace zůstala. To jako mohou týmy použít v případě předepsaných max. 4 motorů na sezonu bez penalizace taky 4x v sezoně homologovat svůj motor, byť s využitím jen jednoho-dvou tokenů pro každou homologizaci jednotlivě?

Napsat komentář