Vyhozený šéf McLarenu pomůže se zavedením rozpočtových stropů
Po letech věrné služby McLarenu byl nemilosrdně 'odejit', když se Ron Dennis rozhodl vrátit do role výkonného ředitele McLarenu. Tu musel opustit po špionážním skandálu v roce 2007 a aférou lhaní o rok později, po které tým opustil dlouholetý manažer Dave Ryan. Nyní se Martin Whitmarsh vrací, aby pomohl se zkrocením finančních výdajů ze strany týmů formule 1.
“Whitmarsh přijal nabídku na dočasnou spolupráci s FIA, aby nám pomohl s definicí finančních pravidel a procesů, které mají přispět k přijatelnější a vyrovnanější soutěži ve formuli 1,” řekl mluvčí FIA.
FIA má v plánu nějakým způsobem kontrolovat rozpočtové výdaje týmů F1, aby zajistila paritu napříč startovním polem. Řada stájí ale tvrdí, že je to neproveditelný plán.
Martin Whitmarsh svou profesionální kariéru zahájil ve společnosti BAE Systems (BAE – British aerospace), britské zbrojní firmě sídlící v anglickém Farnborough. BAE je největším evropským zbrojním koncernem a zároveň třetí největší zbrojní firmou na světě. Přes různé inženýrské roli v oblasti kompozitních materiálů se vypracoval na šéfa výroby. V roce 1989 odešel do McLarenu jako provozní ředitel.
V roce 2009 se Martin Whitmarsh stal výkonným ředitelem McLarenu, když se Ron Dennis stáhl do McLaren Automotive po skandálech v letech 2007 a 2008. V roce 2010 se Whitmarsh stal prezidentem Asociace týmu formule 1 (FOTA). Sezona 2013 ale byla první od roku 2006, kdy tým nevyhrál jediný závod. Ron Dennis si vymohl návrat do role CEO a po čtvrtstoletí práce musel Whitmarsh McLaren opustit.
Od roku 2015 působí jako CEO jachtařského týmu Land Rover Ben Ainslie Racing (Land Rover BAR), který v letech 2015 a 2016 vyhrál Světový pohár. Whitmarsh je také členem Global Advisory Board pro šampionát elektrických formulí.
http://eformule.cz/formule-e-ma-novy-organ-jehoz-cleny-jsou-velka-jmena-ma-urychlit-prechod-na-elektromobily/
Diskuse k článku