Všechno bylo špatně, hodnotí zdrcený Verstappen
Atmosféra v Red Bullu je špatná, o autě nemluvě. Aktuální forma je alarmující. Ač se Verstappen v Bahrajnu snažil sebevíc, tak z něj nedokázal vymáčknout to, co v Japonsku.
Max Verstappen ukazuje, že tentokrát už není problém pouze v jeho týmovém kolegovi, ale zásadní problém spočívá v pro Red Bull netypicky velmi špatně ovladatelném RB21, se kterým bojuje i on sám. Auto je neklidné a i co se týká rychlosti na McLaren výrazně ztrácí.
Po nečekaném vítězství na Suzuce přišel tvrdý dopad na zem, když se kvalifikoval na sedmém místě a v závodě byl rád, že se vůbec udržel na trati a v závěrečné fázi závodu dokázal alespoň překonat Pierre Gaslyho na Alpine, což už je samo o sobě alarmující.
“Tempo bylo opravdu špatné, ale samozřejmě jsem nečekal, že budu mít takový závod. V podstatě všechno, co se mohlo pokazit, se pokazilo,” chytá se Verstappen bezradně za hlavu v rozhovoru pro portál planetf1.com. “Myslím, že pozice, na které jsem skončil, je nakonec maximum, čeho jsme mohli dosáhnout. Nedostatek vyvážení je na této trati ještě výraznější. Když nemáte balanc a hůře pracujete s pneumatikami než ostatní, tak je to na této trati ještě horší.”
Podle Verstappena je právě management pneumatik největším kamenem úrazu. Vloni na tom v Bahrajnu nebyli tak tragicky, přesto už měl pocit, že už to není zcela ideální. Nicméně to bere “tak, jak to je. Vždycky se snažím odvést to nejlepší, co můžu, i když to jsou neuspokojivé nebo frustrující situace. Ale musíme jít dál.”
Vítězstvím se problémy nevypaří
“Pořád diskutujeme a snažíme se zlepšovat. Víme, že máme své problémy. I když vyhrajeme závod, ty problémy nezmizí,” zdůrazňuje a přiznává, že se snaží zůstat nestranný: “Nejsem ten typ, co by se nechal ovlivnit pozitivními nebo negativními scénáři – snažím se zůstat neutrální. Musíte prostě dál pracovat.”
Nejenže auto nefungovalo, ale ono to nefungovalo pořádně ani v boxech. Tam, kde byl dřív Red Bull excelentní, tentokrát překvapivě celkem plaval – nebo lépe řečeno – službu vypověděla technika v boxovém stání, protože začala zlobit světelná tabule, která dává jezdcům signál ke startu a zastavení. Nizozemec toto selhání popsal jako “neodpovídající našim standardům.”