Vrtulník, 8 sanitek, 800 hasicích přístrojů, 21 km svodidel… a nejen to

Uličky Monte Carla se pro svou velkou cenu o posledním květnovém víkendu začínají připravovat už v době, kdy sezona formule 1 teprve startuje v australském Melbourne. Rozhodně to není práce na pár dní. Nabízíme vám zákulisní pohled na organizační potřeby zajištění jednoho z nejslavnějších závodů světa. A není to jen o 20 kilometrech drátů použitých na na zajištění bezpečnosti pilotů.

Štítky: GP Monaka Zveřejněno 23. 05 2017 — Tomáš Richtr

Že okruh v Monaku měří 3 337 metrů a pojede se na 78 kol, pokud nezasáhne časový limit dvou hodin, to jsou veskrze známá čísla. Pro svou malou průměrnou rychlost je to jediný závod v kalendáři, který se nejede na 305 kilometrů, ale pouze 260. A v loňské sezoně to byl jediný okruh, který na startu svého závodu neměl na pole position vůz Mercedes. Daniel Ricciardo s vozem Red Bull RB12 rozdílem 162 tisícin sekundy porazil veškerou konkurenci. K vítězství mu to ale nepomohlo, protože tým se dopustil chyby během zastávky v boxech a Ricciarda o první místo připravil.

Nároky na přípravu GP Monaka nejsou jenom organizační, ale také materiálové. Tribuny, které jsou pouze dočasné, si vyžádají 1 100 tun železa a dalších prvků. Na postavení ochranných bariér podél trati je potřeba 1420 pneumatik, 20 kilometrů již zmíněných drátů a nebo 21 kilometrů svodidel. To vše podporuje 880 metrů technologicky sofistikované Tecpro bariéry. Když už auto nabourá a nic se nikomu nestane, je potřeba formuli co nejrychleji odstranit. K tomu slouží celkem 10 jeřábů v následujících místech monackého okruhu:

Sainte Dévote
Haut avenue d’Ostende
Square Massenet
Avenue des Spélugues
Echappatoire virage Mirabeau
Virage Sun Casino
Sortie Tunnel
Sortie échappatoire Chicane
Sortie “S” Piscine
Rue Suffren Reymond

V případě vážnějších havárií je připravena rychlá pomoc. Ale nejenom pro piloty, ale také diváky, a to i v případě vážnějších událostí, které nemusí být jenom haváriemi, ale krizemi většího charakteru, které mohou mít dopad na velký počet návštěvníků. K dispozici je například  9 lékařů. Ono je ale celé zdravotnické zajištění prvotřídní úrovně. Připraven je vrtulník, lékařské centrum a s ním 20 zdravotních sester, 35 zdravotníků, 18 pracovníků první pomoci, osm sanitních vozů, pět zásahových vozů za účelem vyproštění a rychlého zásahu. Během velké ceny je v pohotovosti 120 profesionálních hasičů se sedmi vozy plné výbavy, z toho dva jsou určeny pro vyprošťování. Na různých místech komplexního bludiště pracuje 620 pracovníků kontroly (jestli máte například správný lístek na tribunu, na kterou právě míříte), z toho je 84 osob pracovníky profesionální ochranky, 22 z nich pro oblast padoku a 26 pro oblast boxů.

Připraveno k čemukoli, co se na dráze může odehrát během víkendu, je v různých časech 650 traťových maršálů na 42 stanovištích. Podle oficiálních materiálů je k dispozici 800 hasičských přístrojů a komunikaci zajišťuje 248 vysílaček na principu Walkie-Talkies. A v roli Velkého Bratra vše, co se v Monaku odehraje, monitoruje 49 průmyslových kamer.

Diskuse k článku

Napsat komentář