Vrtulník, 8 sanitek, 800 hasicích přístrojů, 21 km svodidel… a nejen to
Uličky Monte Carla se pro svou velkou cenu o posledním květnovém víkendu začínají připravovat už v době, kdy sezona formule 1 teprve startuje v australském Melbourne. Rozhodně to není práce na pár dní. Nabízíme vám zákulisní pohled na organizační potřeby zajištění jednoho z nejslavnějších závodů světa. A není to jen o 20 kilometrech drátů použitých na na zajištění bezpečnosti pilotů.
Že okruh v Monaku měří 3 337 metrů a pojede se na 78 kol, pokud nezasáhne časový limit dvou hodin, to jsou veskrze známá čísla. Pro svou malou průměrnou rychlost je to jediný závod v kalendáři, který se nejede na 305 kilometrů, ale pouze 260. A v loňské sezoně to byl jediný okruh, který na startu svého závodu neměl na pole position vůz Mercedes. Daniel Ricciardo s vozem Red Bull RB12 rozdílem 162 tisícin sekundy porazil veškerou konkurenci. K vítězství mu to ale nepomohlo, protože tým se dopustil chyby během zastávky v boxech a Ricciarda o první místo připravil.
https://twitter.com/TomRichtrF1/status/866642627042709504
Nároky na přípravu GP Monaka nejsou jenom organizační, ale také materiálové. Tribuny, které jsou pouze dočasné, si vyžádají 1 100 tun železa a dalších prvků. Na postavení ochranných bariér podél trati je potřeba 1420 pneumatik, 20 kilometrů již zmíněných drátů a nebo 21 kilometrů svodidel. To vše podporuje 880 metrů technologicky sofistikované Tecpro bariéry. Když už auto nabourá a nic se nikomu nestane, je potřeba formuli co nejrychleji odstranit. K tomu slouží celkem 10 jeřábů v následujících místech monackého okruhu:
Sainte Dévote
Haut avenue d’Ostende
Square Massenet
Avenue des Spélugues
Echappatoire virage Mirabeau
Virage Sun Casino
Sortie Tunnel
Sortie échappatoire Chicane
Sortie “S” Piscine
Rue Suffren Reymond
Tohle by mohlo být zajímavé. Rychlá šikana u bazénu bude letos osazena novým obrubníkem. #MonacoGP pic.twitter.com/tasEbR3sYz
— GPF1 (@GPF1cz) May 24, 2017
V případě vážnějších havárií je připravena rychlá pomoc. Ale nejenom pro piloty, ale také diváky, a to i v případě vážnějších událostí, které nemusí být jenom haváriemi, ale krizemi většího charakteru, které mohou mít dopad na velký počet návštěvníků. K dispozici je například 9 lékařů. Ono je ale celé zdravotnické zajištění prvotřídní úrovně. Připraven je vrtulník, lékařské centrum a s ním 20 zdravotních sester, 35 zdravotníků, 18 pracovníků první pomoci, osm sanitních vozů, pět zásahových vozů za účelem vyproštění a rychlého zásahu. Během velké ceny je v pohotovosti 120 profesionálních hasičů se sedmi vozy plné výbavy, z toho dva jsou určeny pro vyprošťování. Na různých místech komplexního bludiště pracuje 620 pracovníků kontroly (jestli máte například správný lístek na tribunu, na kterou právě míříte), z toho je 84 osob pracovníky profesionální ochranky, 22 z nich pro oblast padoku a 26 pro oblast boxů.
Připraveno k čemukoli, co se na dráze může odehrát během víkendu, je v různých časech 650 traťových maršálů na 42 stanovištích. Podle oficiálních materiálů je k dispozici 800 hasičských přístrojů a komunikaci zajišťuje 248 vysílaček na principu Walkie-Talkies. A v roli Velkého Bratra vše, co se v Monaku odehraje, monitoruje 49 průmyslových kamer.
We sped up @EdmondsonESPNF1's lap in Monaco just a tiny bit 😄
Watch the full guided tour here: https://t.co/HljeKQmmhM pic.twitter.com/rpcz4wyxKB
— ESPN F1 (@ESPNF1) May 23, 2017
Diskuse k článku