Vrátí se v roce 2021 do formule 1 tankování?
Prezident Mezinárodní automobilové federace Jean Todt zvažuje návrat tankování do královny motorsportu už pro rok 2021. Má to ale háček.
Todt si chce nechat udělat studii, která by analyzovala klady a zápory opětovného zavedení tankování, které bylo zakázáno v roce 2010. A jak ukazuje graf níže, počtu předjížděcích manévrů to jen pomohlo: spolu s DRS a pneumatikami Pirelli, které přišly o rok později. Nehledě na to, že tankovací zařízení by pro týmy znamenaly další náklady navíc, a to v době omezování financí není žádoucí.

Pro návrat tankování naopak hovoří fakt, že by vozy v závodním režimu byly výrazně lehčí a přiblížily by se časům z kvalifikace, za nimiž teď zaostávají o několik sekund. Menší hmotnost by také méně namáhala pneumatiky. Váhu a rozměry současných vozů také navyšují rekuperační systémy, které v době tankování ještě neexistovaly.
„Osobně bych rád viděl návrat tankování,“ říká Todt. „Ale nejprve si nechám udělat studii analyzující pozitiva a negativa. Současná auta jsou zřejmě trochu moc těžká. To je něco, co musíme probrat. Chci analýzu, protože pokud se vrátí tankování, budeme mít lehčí auta na startu a také obecně menší vozy.“
A co Todt říká na náklady spojené s pořízením tankovacích zařízení, která v dobách své slávy dokázala do vozu natankovat až dvanáct litrů paliva za sekundu? „Tomu se jen směju. Když vidím velikost týmových motorhomů, nemyslím, že by je to finančně zničilo.“

tankovani samo o sobe zajimave je, ale zabiji zavodeni
Tankování se vrátí, protože ho spousta fanoušků chce, připadá jim zajímavé. A i vlastníci F1 si myslí, že se závody zatraktivní.
hlavne ne navrat tankovani, to byla nejnudnejsi era F1. Meli by se zamerit na reseni skutecnych problemu – zejmena konzistentnost posuzovani souboju, nabobtnala pravidla v kterych se dnes uz nikdo nevyzna, vcetne FIA