Vozy F1 závodníkům MotoGP ničí povrch tratí

Současná specifikace vozů formule 1 dělá vrásky na čele závodníkům MotoGP. Velké síly, které letošní vozy generují, totiž vlní asfalt na okruzích, kde jezdí jak F1 tak MotoGP. Britský závodník týmu MotoGP LCR Honda Cal Crutchlow kvůli tomu označil závod na rakouském Red Bull Ringu "za vtip".

1 Štítky: Motorsport Zveřejněno 7. 09 2017 — Tomáš Richtr

Závodníci MotoGP potřebují co nejhladší asfalt. Také proto volají po novém povrchu dráhy, který je rovnější a hladký. MotoGP s formulí 1 sdílí okruhy v Austinu, Barceloně, Spielbergu, Silverstonu a Malajsii. Jenomže letošní specifikace vozů generuje podstatně větší příčné i podélné síly, takže asfalt se v brzdných zónách vlní napříč dráhou, zatímco v rychlejších zatáčkách podélně. A to je pro závodníky MotoGP noční můrou.

“S obrovskou úrovní přilnavosti vozů F1… Spielberg byl jeden velký vtip,” řekl Cal Crutchlow. “Neumíte si představit, jak na rovince to všechno vibrovalo a skákalo. Bylo to o hodně horší než vloni. V zatáčkách sklopených směrem ven to také bylo o hodně horší. Je zřejmé, že kvůli autům dochází k pohybům asfaltu. Na Silverstonu některým zatáčkám vyměnili povrch, takže to bylo lepší. Takže by to chtělo vyměnit povrch dráhy podél celého okruhu. Bylo by to pro nás daleko jednodušší.

Problém je, že na okruzích, kde jezdí F1 i MotoGP, se povrch stane hrbolatým hned další rok poté, co je položen nový. Obavy organizátorů našich závodů tak plně chápu,” doplnil Cal Crutchlow. Ke kritice se přidali také jezdci tovární Hondy Dani Pedrosa a Marc Márquez.

“Je to hrbolatější než před rokem, budeme opět žádat nový povrch, je jedním z nejhorších v kalendáři” řekl Márquez po nedávném závodu na Silverstonu. Pedrosa dodal: “Nový povrch je nutný, na tratích sdílených s F1 máme velké problémy. Ale i tak nevíme, jak dlouho nový povrch vydrží poté, co se na něm projedou vozy F1.”

Valentino Rossi, který se nyní zotavuje z vážného zranění, řekl, že Silverstone není o moc horší než vloni, ale že problémem je střídání různých povrchů dráhy v situacích, kdy je nová vrstva položena jen na některých částech tratě.

“Vozy F1 ničí dráhu, ale někdy se vám povrch změní uprostřed zatáčky, a to je také problém,” řekl Rossi.

Diskuse k článku

Napsat komentář