Volnější pravidla náhradou za kalendář
Jedenadvacet závodů čítá nadcházející ročník 2016 formule 1. Takovým malým úplatkem pro týmy za tuto skutečnost mohou být volnější pravidla v oblasti vývoje během sezóny. I tak to ale bude stát týmy balík. A právě o tom se vyjádřil šéf v oblasti vývoje Williamsu Rob Smedley. Ten je přesvědčen, že brzký start do sezóny si vyžádá nemalé…
Jedenadvacet závodů čítá nadcházející ročník 2016 formule 1. Takovým malým úplatkem pro týmy za tuto skutečnost mohou být volnější pravidla v oblasti vývoje během sezóny. I tak to ale bude stát týmy balík.
A právě o tom se vyjádřil šéf v oblasti vývoje Williamsu Rob Smedley. Ten je přesvědčen, že brzký start do sezóny si vyžádá nemalé finanční prostředky. Spousta týmů tak přijde o peníze, které by jinak mohla investovat jinde. Malou náplastí je, že pokud už týmy seženou dostatek peněz, budou se moci věnovat vývoji motoru i v průběhu sezóny a to se stejným počtem vývojových žetonů jako v letošní sezóně. Minulý týden se na tom dohodli představitelé jednotlivých automobilek spolu s FIA. Jak se tedy zdá, můžeme tento krok vnímat právě jako ústupek FIA za prodloužení sezóny a zkrácení zimního období pro testování a vývoj. Čas této pauzy se zkrátí o 14 dní.
S tím se ale pojí i současná starost s překopáním dosavadních plánů. Účastníci šampionátu musí přeorganizovat rozvrhnutí sil a pozornosti, které budou v zimním období tomu či onomu prvku v oblasti vývoje věnovat. Smedley ale naznačil, že Williams na první testy 22. února do Španělska dorazí bez některých komponent.
„Vliv na týmy to bude mít, o tom není pochyb. Museli jsme přeorganizovat všechny naše plány a pozměnili jsme i operační plán, abychom se z tohoto bodu dostali na první testy. Tento plán je hotový a samozřejmě to pro nás bude výrazně dražší. Vizuálně se nic nezmění, auto bude nové, na prvních testech ani v Austrálii chybět nebudeme. Změnu pocítíme jen my.
Bude to ale drahé nejen pro nás, ale i pro všechny týmy okolo, protože musíte udělat nový výrobní plán a napasovat ho na stávající plán stavby vozu. V důsledku toho tak budeme muset upustit od některých kompozit. Na prvních testech tedy budeme mít o něco málo méně prvků, než bychom chtěli, ale je to něco, na co si musíme zvyknout,“ uvedl Rob Smedley.
Zemědělci taky pláčou, když je sucho, když prší, když je zima, když je teplo…