Volnější pravidla náhradou za kalendář

Jedenadvacet závodů čítá nadcházející ročník 2016 formule 1. Takovým malým úplatkem pro týmy za tuto skutečnost mohou být volnější pravidla v oblasti vývoje během sezóny. I tak to ale bude stát týmy balík. A právě o tom se vyjádřil šéf v oblasti vývoje Williamsu Rob Smedley. Ten je přesvědčen, že brzký start do sezóny si vyžádá nemalé…

1 Štítky: Rob Smedley Williams Zveřejněno 19. 10 2015 — Josef Nekvinda

Jedenadvacet závodů čítá nadcházející ročník 2016 formule 1. Takovým malým úplatkem pro týmy za tuto skutečnost mohou být volnější pravidla v oblasti vývoje během sezóny. I tak to ale bude stát týmy balík.

A právě o tom se vyjádřil šéf v oblasti vývoje Williamsu Rob Smedley. Ten je přesvědčen, že brzký start do sezóny si vyžádá nemalé finanční prostředky. Spousta týmů tak přijde o peníze, které by jinak mohla investovat jinde. Malou náplastí je, že pokud už týmy seženou dostatek peněz, budou se moci věnovat vývoji motoru i v průběhu sezóny a to se stejným počtem vývojových žetonů jako v letošní sezóně. Minulý týden se na tom dohodli představitelé jednotlivých automobilek spolu s FIA. Jak se tedy zdá, můžeme tento krok vnímat právě jako ústupek FIA za prodloužení sezóny a zkrácení zimního období pro testování a vývoj. Čas této pauzy se zkrátí o 14 dní.

S tím se ale pojí i současná starost s překopáním dosavadních plánů. Účastníci šampionátu musí přeorganizovat rozvrhnutí sil a pozornosti, které budou v zimním období tomu či onomu prvku v oblasti vývoje věnovat. Smedley ale naznačil, že Williams na první testy 22. února do Španělska dorazí bez některých komponent.

„Vliv na týmy to bude mít, o tom není pochyb. Museli jsme přeorganizovat všechny naše plány a pozměnili jsme i operační plán, abychom se z tohoto bodu dostali na první testy. Tento plán je hotový a samozřejmě to pro nás bude výrazně dražší. Vizuálně se nic nezmění, auto bude nové, na prvních testech ani v Austrálii chybět nebudeme. Změnu pocítíme jen my.

Bude to ale drahé nejen pro nás, ale i pro všechny týmy okolo, protože musíte udělat nový výrobní plán a napasovat ho na stávající plán stavby vozu. V důsledku toho tak budeme muset upustit od některých kompozit. Na prvních testech tedy budeme mít o něco málo méně prvků, než bychom chtěli, ale je to něco, na co si musíme zvyknout,“ uvedl Rob Smedley.

Diskuse k článku

Napsat komentář