Vize Mercedesu: Čtyřválce a větší využití elektriky

Ani deset, ani osm, ale ani šest válců! Mercedes pracuje dokonce na čtyřválcových pohonných jednotkách, které by využívaly více hybridních technologií. Do budoucna zvažuje i vstup do šampionátu formule E. Potvrdil to šéf přes motory německé stáje Andy Cowell. Světy formule 1 a běžného provozu se čím dál tím více sbližují. Technologické kontrasty už nejsou…

Štítky: Mercedes motory Zveřejněno 20. 02 2016 — Marie Tomšíková

Ani deset, ani osm, ale ani šest válců! Mercedes pracuje dokonce na čtyřválcových pohonných jednotkách, které by využívaly více hybridních technologií. Do budoucna zvažuje i vstup do šampionátu formule E. Potvrdil to šéf přes motory německé stáje Andy Cowell.

Světy formule 1 a běžného provozu se čím dál tím více sbližují. Technologické kontrasty už nejsou tak masivní jako v minulém století, ale královna motorsportu stále zůstává vzorem.

“Když se vrátíme do sezony 1989, tak ve formuli 1 jsme používali dvanáctiválcové motory a evropské auto roku byl čtyřválec Fiat Tipo. Ale teď máme řadu pravidel s účelem dostat technologie z formule 1 do běžného provozu. Naši inženýři se zaměřují na snižování emisí oxidu uhličitého. Dnes jsme dosáhli toho, že ve formuli 1 máme motory s objemem 1,6 litru. Evropským autem roku byl vyhlášen Peugeot 308 s podobným motorem. Nikdo z nás doma nechce mít pomalejší auto, ale každý požaduje vůz s menší spotřebou a levnějším provozem,” řekl Cowell.

Šestiválcové motory se ve formuli 1 poprvé objevily v sezoně 2014, ale už nyní se podle Cowella pracuje na čtyřválcích. Ty by mohly využívat ještě více hybridních technologií a i spotřeba by zřejmě ještě klesla.

“Možná, že šest válců je mnoho, ale v prostředí formule 1 pracujeme se skvělou konstrukcí monopostů. Čtyřválcové motory by pomohly zvýšit účinnost, ale šestiválce zatím nejsou špatné. Tyto věci se vyvíjí postupně. Motor V6 byl prvním krokem a V4 by mohl být dalším. Do budoucna bychom mohli udělat o něco menší motor a třeba čistě elektricky poháněnou přední nápravu.”

Současné motory ve formuli 1 využívají hybridní technologie, díky kterým spotřeba paliva výrazně klesla. Cílem je dostat tyto systémy do běžného silničního provozu. Mají čistě spalovací motory vůbec nějakou budoucnost?

“Ne. Myslím, že spojení hybridních systémů a spalovacích motorů je ideální. Mohou se vzájemně doplňovat. Čistě elektrické vozy mají obrovský problém s hmotností baterií. Proto potřebujeme systém, který využívá kinetickou energii a zároveň je poháněný benzínem. Ale musíme se ujistit, že elektřina pochází z dobrého zdroje. To, co je v našich zásuvkách, totiž nemusí být z dobrého zdroje.”

Časem by se Mercedes mohl inspirovat Renaultem a jako dodavatel motorů vstoupit do šampionátu formule E. “Kdybychom mohli dělat elektrické motory na zakázku, tak ano. Když tento sport v příštích letech uvolní technická pravidla, stane se mnohem zajímavější záležitostí,” dodal Cowell.

Čtěte dále: Na vstup nových automobilek do F1 je nejlepší doba, tvrdí Mercedes

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Grand Prix of Brazil, #6 Nico Rosberg (GER, Mercedes AMG Petronas Formula One Team), *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Mercedes jde vstříc obhajobě titulu, toť plány pro letošek. Ale v budoucnu by se mohl zapojit i do formule E

Diskuse k článku

Napsat komentář