Vítězové a poražení Grand Prix Španělska

Byť se na první pohled nemuselo jednat o nejzáživnější Grand Prix letošní sezony, závod ve Španělsku napsal spoustu mini-příběhů, na které se vyplatí zaměřit. Několika pilotům a týmům se totiž, mnohdy nenápadně, podařilo prosadit, oproti tomu jiní jezdci zase propadli na celé čáře...

Štítky: GP Španělska Zveřejněno 17. 08 2020 — Lukáš Štěrovský

Vítězové

Carlos Sainz

Španěl ve službách McLarenu měl letos dost smůly. Ve Štýrsku a při výroční Grand Prix na Silverstonu ho zbrzdily chyby mechaniků při zastávkách v boxech, v Maďarsku se dostal do provozu v boxové uličce a v rámci Velké ceny Velké Británie jej zase postihl defekt. Na domácí půdě se mu však dařilo, Sainz dojel šestý. Jistě tomu pomohl i nový motor, který vyřešil potíže McLarenu s chlazením.

Lewis Hamilton

Další jistý výkon. Po zaváhání z posledního závodu Brit tentokrát naprosto dominoval. Největší hrozbu odvrátil v kvalifikaci, když v těsném souboji porazil Valtteriho Bottase. V neděli už si ale jel to svoje. Ani Bottas ani Verstappen tentokrát neměli nárok.

„Cítil jsem se vážně dobře, připadal jsem si jako v jiné dimenzi. S ohledem na naše problémy s pneumatikami o posledním víkendu to bylo trochu překvapení, ale snažili jsme se té problematice porozumět,“ vysvětlil Hamilton, který si dokonce ani nevšiml, že projel pod šachovnicovou vlajkou, ujistit se musel skrze svého inženýra!

Sebastian Vettel

Rozchod čtyřnásobného šampiona s Ferrari je hodně bolestivý a Němec jen těžko skrývá podráždění. V kvalifikaci, kde skončil jedenáctý, neprohodil s týmem ani slovo, v neděli mu naopak solidně vyčinil, když na otázku inženýra, zda nechce zkusit dokončit závod s jediným pit stopem na měkké sadě, odpověděl: „K čertu, na to jsem se vás ptal už několik kol nazpátek!“ Riskantní taktika ale vyšla a Vettel bral sedmé místo. „Neměli jsme co ztratit,“ objasnil po závodě.

Kimi Räikkönen

Alfa Romeo se letos trápí a Fin spolu s ní. Přesto se na okruhu nedaleko Barcelony začalo blýskat na lepší časy. V sobotu Räikkönen letos poprvé postoupil do prostřední části kvalifikace, v závodě pak dojel na s ohledem na formu týmu na slušném čtrnáctém místě.

Racing Point

Konečně to vypadá, že tým dokáže využívat maximum svého potenciálu. Na stupně vítězů to sice opět nestačilo, avšak Racing Point ve Španělsku předvedl solidní výkon v kvalifikace i v závodě, kde obsadil čtvrté a páté místo. Lepším z dvojice pilotů byl Lance Stroll, který se na startu dostal před svého kolegu i Valtteriho Bottase, ovšem Mexičana z lepší pozice srazila pětisekundová penalizace za ignorování modrých vlajek. „Nebylo to spravedlivé, nevím, jak jinak jsem se měl uhnout,“ lamentoval po závodě.

Čína prezentovala autonomní “robotaxi”, chce konkurovat Americké dominanci

Poražení

Renault

Přestože se v posledních závodech zdálo, že Renault nabírá rychlost, ve Španělsku přišlo vystřízlivění. Stáj se celý víkend hledala a nebyla nikde – v kvalifikaci oba vozy vypadly v prostřední části, v závodech skončili jak Daniel Ricciardo, tak Esteban Ocon mimo body. To se letos stalo poprvé…

Alex Albon

Přestože thajsko-britský pilot podával konečně během víkendu slušné výkony, kterými dal připomenout svoji loňskou rychlost, stejně to nakonec k dobrému výsledku nevedlo. Tentokrát je na vině spíše Red Bull a strategie, kterou svému svěřenci naordinoval. Vždyť Albon byl v úvodu na pátém místě. Jenže pak ho tým poslal na nejtvrdší sadě do provozu, kde ztrácel čas. Výsledek? Až osmé místo.

Valtteri Bottas

Fin v sobotu jen těsně zaostal za Hamiltonem a zdálo se, že je zaděláno na pořádnou bitvu. Jenže krátce po startu se propadl za Verstappena i Strolla a po matném výkonu skončil na třetím místě. Šance na titul se tak opět vzdálily a sám Fin přiznává, že už to nevidí dvakrát růžově. „Přicházím o titul. Pokusím se samozřejmě vrátit do souboje, ale zrovna teď bych radši byl jinde…“

Romain Grosjean

V pátek Francouz překvapil šestým místem ve volných trénincích, jenže to bylo v rámci Grand Prix Španělska tak všechno. Mechanici museli odpoledne vyměnit motor na jeho voze, v kvalifikaci Grosjean vypadl hned v první části. A závod? Poslední místo z těch, co dojeli…

„Auto nebylo stejné jako v pátek. Nedokážu jezdit s takhle nedotáčivým autem, nemám v něj důvěru,“ bránil se Grosjean.

Charles Leclerc

Letos obvykle lepší z dvojice jezdců Ferrari na okruhu Catalunya nezazářil. V kvalifikace i závodě se sice držel před Vettelem, jenže pak kvůli potížím s elektronikou dostal smyk. Motor sice Monačan znova nahodil, jenže si mezitím rozepnul pásy, a tak musel odstoupit…